۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
ضرورت بهره‌گیری از ایده های اندیشمندان در حذف ارز ترجیحی| شرایط برای جراحی اقتصادی مهیا نیست
رئیس خانه صنعت و معدن گلستان مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از ایده های اندیشمندان در حذف ارز ترجیحی| شرایط برای جراحی اقتصادی مهیا نیست

گرگان - بهرامی، رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با اشاره به ضرورت اجرای حذف قیمت های چندگانه دلار در نظام اقتصادی کشور، گفت: بستر نرم‌افزاری و شرایط جامعه مهیای این جراحی بزرگ اقتصادی نیست.

رمضان بهرامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: موفقیت طرح حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی از نظام بانکی و اقتصادی کشور نیازمند بهره گیری از نظرات همه پژوهشگران و فعالان اقتصادی است.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان افزود: شرایط نباید به نحوی باشد که دولتمردان در پشت درهای بسته و در خفا نسخه‌ای برای اقتصاد تجویز کنند، بلکه ضرورت دارد از نظر همه اندیشمندان برای عبور از این گذرگاه سخت استفاده کنند.

بهرامی افزود: نباید با خلق حاشیه و کم اعتنایی به راهکارهای مشورتی صاحبنظران، زمینه شکل گیری برخی حوادث تلخ مانند غائله بنزین را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر که هنوز هیچ برنامه اجرایی خاصی در نظام اقتصادی پیاده نشده، شاهد هیجانات و تورم‌های کاذب در بازار هستیم، لذا لازم است که دستگاه‌های نظارتی متناسب با آثار احتمالی اجرای این طرح خود را آماده کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: همه صاحبنظران بر حذف ارز ترجیحی تاکید دارند اما برخی معادلات و اتفاقات جهانی به ویژه در شرق اروپا سبب افزایش قیمت چشمگیر غلات در جهان شده و تاثیرات آن بر بازار داخل مشهود است.

بهرامی اظهار کرد: بازار داخل تاب و توان التهاب و تورم بیشتر را ندارد، هر اقدامی در این بخش باید مهندسی شده و با پیش بینی همه جوانب انجام شود.

وی گفت: یکی از مهم ترین مباحثی که در زمینه حذف نرخ های چندگانه ارز وجود دارد آن است که صرفاً با حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی نمی توان جلوی مفسده و خلق فساد را گرفت.

بهرامی گفت: در ماه های آینده اختلاف قیمت بین نرخ نیمایی ارز با نرخ بازار آزاد افزایش چشمگیری خواهد یافت و این مسئله سبب می‌شود تا همه کسانی که در حوزه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به دنبال سودجویی و مفسده بودند به بازار ارز نیمایی کوچ کنند.

کد خبر: ۱۴۹٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha