۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
ممنوعیت صادرات شکر در پاکستان با هدف کنترل کالاهای اساسی

ممنوعیت صادرات شکر در پاکستان با هدف کنترل کالاهای اساسی

نخست وزیر پاکستان برای جلوگیری از افزایش قیمت شکر در این کشور صادرات این محصول را ممنوع کرد.

به گزارش بازار، درحالیکه مردم پاکستان این روزها با مشکل افزایش قیمت کالاهای اساسی از جمله آرد و شکر مواجه هستند، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از ممنوعیت صادرات شکر برای جلوگری از کمبود این محصول خبر داد.

بر اساس این گزارش نخست وزیر پاکستان در بیانیه ای هرگونه صادرات شکر را تا اطلاع ثانوی ممنوع و اعلام کرد: کنترل قیمت کالاهای اساسی از جمله شکر و آرد و تامین نیاز مردم در اولویت دولت پاکستان قرار دارد.

گزارش برخی از رسانه های پاکستانی حاکی است طی شش ماه گذشته به علت خشکسالی و کمبود بارندگی در برخی از ایالت های این کشور، اهداف دولت در تولید گندم محقق نشده که این امر سبب افزایش چشمگیر قیمت آرد شده است.

دولت پاکستان روز گذشته در واکنش به افزایش قیمت کالاهای اساسی از جمله آرد نشست ویژه تشکیل داده و اعلام کرد: درحال حاضر کمبود آرد و سایر کالاهای اساسی از طریق ارتباط میان ایالت ها جبران شده است با این حال واردات ۲ میلیون تن گندم از خارج کشور درحال بررسی است.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در این نشست اظهار داشت: جلوگیری از قاچاق و احتکار محصولات کشاورزی از طریق تشدید نظارت ها از جمله تمهیدات دولت برای کنترل و کاهش قیمت کالا ها است.

طارق بشیر چیما وزیر امنیت غذایی پاکستان نیز در این نشست گفت: انتظار می‌رود تولید گندم در پاکستان ۲.۷ میلیون تن در سال جاری میلادی کاهش یابد و دلیل آن کمبود آب و کودهای کشاورزی و تأخیر اطلاعیه یارانه های دولتی و حمایتی از کشاورزان است.

رسانه های پاکستانی اعلام کردند در چند روز گذشته قیمت هر کیسه ۲۰ کیلیویی آرد در ایالت خیبرپختونخوا این کشور به دلیل کمبود گندم به ۱۴۰۰ روپیه (معادل ۲۲۰ هزار تومان) افزایش یافته است، دولت پاکستان در تلاش است با افزایش یارانه دولتی، قیمت هر کیسه آرد را در ۱۱۰۰ روپیه ثابت نگاه دارد.

کد خبر: ۱۴۹٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha