۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
بزرگ‌ترین مشکل صنعت سرب و روی تامین خاک مورد نیاز است
مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران:

بزرگ‌ترین مشکل صنعت سرب و روی تامین خاک مورد نیاز است

زنجان- مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران گفت: بزرگ‌ترین مشکل صنعت سرب و روی، تامین خاک مورد نیاز است و  باید تلاش کرد مشکلات مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود علیپورجدی ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از کارگران شرکت سرب و روی زنجان، گفت: با توجه به تحریم‌ها و شرایطی که شاهد آن هستیم، باید تلاش کنیم با رونق صنعت، نیاز کشور را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه فعالان در حوزه صنعت روی جهادگر هستند، اظهار کرد: حضور در صنعتی که احتمال ضرر جانی دارد، نوعی جهاد است.

مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران با بیان اینکه فعالان در این حوزه با همه توان در تلاش هستند تا چراغ این صنعت را در کشور و زنجان روشن نگه دارند، گفت: تامین قطعات در شرایط تحریم برای همه صنایع به‌ ویژه صنعت سرب و روی سخت است.

علیپور جدی تاکید کرد: باید شرایط را مدیریت کرده و با افزایش بهره‌وری و چند برابر کار کردن، مشکلات را کم کنیم.

وی افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی کشور همه باید چندین برابر کار کنیم تا به سرمنزل مقصود برسیم و برای تحقق شعار سال همه تلاش کنیم.

در ادامه این مراسم، عضو هیئت مدیره شرکت ملی سرب و روی ایران گفت: بزرگ‌ترین مشکل صنعت سرب و روی، تامین خاک مورد نیاز است و باید تلاش کرد مشکلات مرتفع شود.

کمال سعادتی تصریح کرد: این صنعت به خاک از منابع داخلی و خارج از کشور نیاز دارد ولی برای واردات به‌ خاطر تحریم‌ها با مشکل جدی مواجه است.

وی با بیان اینکه یکی از موانعی که این صنعت با آن دست به گریبان است، مشکل فروش است؛ یادآور شد: بعد از صادرات، موانع عمده‌ای برای انتقال پول به کشور داریم و در کنار آن برای انتقال محصول به خارج از مرزها نیز با محدودیت مواجه هستیم.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی سرب و روی ایران با اشاره به اینکه سرب و روی زنجان به صنعتی سبز تبدیل شده است، گفت: در ایام کرونا بخش عمده اکسیژن مورد نیاز در استان از طریق این شرکت تامین شد.

کد خبر: ۱۴۹٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha