۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
قوه قضائیه برای کمک به حل مشکلات اقتصادی در کنار دولت است
رئیس قوه قضاییه:

قوه قضائیه برای کمک به حل مشکلات اقتصادی در کنار دولت است

محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه بر همکاری ویژه دستگاه قضا برای کمک به دولت در جهت حل مشکلات اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قضایی با اشاره به اقدامات دولت برای حل مشکلات اقتصادی افزود: در جهت سیاست‌های کلان اقتصادی، مهار تورم و افزایش رشد نقدینگی تلاش‌های زیادی از سوی دولت سیزدهم در حال انجام است و البته جلسات متعددی هم در این خصوص برگزار شده است.

وی گفت: علاوه بر مشکلات اقتصادی تحریم‌های ظالمانه و عقب ماندگی‌ها و اتفاقات و رخدادهایی که سال قبل انجام شده نیز باعث افزایش قیمت جهانی بسیاری از کالاهای اساسی و مواد اولیه شده که البته اختصاص به کشورما هم ندارد و در کشورهای دیگر نیز این مشکلات دیده می‌شود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: خشکسالی‌ها هر سال افزایش پیدا کرده و به طبع آن نیز قیمت کالاهای اساسی بالا رفته است ضمن این که جنگ روسیه و اوکراین نیز منجر به افزایش قیمت‌های جهانی شده، اما دولت همچنان در حال پیگیری مسائل اقتصادی است.

محسنی اژه‌ای با قدردانی از تلاش دولت برای اصلاح ساختار بودجه افزود: در کنار مسئله بودجه سیستم بانکی کشور هم مسئله دیگری است که نیاز به اصلاحات دارد ضمن این که پیگیری ارزش پول ملی هم در دستور کار دولت است.

وی افزود: توجه ویژه به تولیدات داخلی، توجه به معیشت و سفره مردم نیز از مسائل اولویت دار دولت است که همچنان تلاش‌های برای حل مشکلات مردم ادامه دارد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: ما باید به دولت کمک کنیم که یکی از مسیرهای کمک به دولت مدیریت ارز است و هر آن چه مربوط به دستگاه قضا باشد باید با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: کنترل بازار هم نکته دیگری است که باید دنبال شود البته با افزایش اختیارات سازمان تعزیرات که اخیرا تفویض شده است، کنترل بازار با دقت بیشتری دنبال خواهد شد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: دولت در کنار تلاش‌ها باید توجه کند مردم در فشار هستند و شرایط را مقایسه می‌کنند.

کد خبر: ۱۴۹٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha