۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
تسهیلات رفع موانع تولید برای دانش بنیان‌های استان سمنان پرداخت می‌شود
استاندار سمنان:

تسهیلات رفع موانع تولید برای دانش بنیان‌های استان سمنان پرداخت می‌شود

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان درباره راهکارهای تقویت اقتصاد دانش بنیان استان، گفت: تسهیلات رفع موانع تولید برای دانش بنیان های استان سمنان پرداخت می‌شود.

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره ضرورت ها و راهکارهای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ تولید، دانش بنیان و اشتغال زا، تاکید کرد: اقدامات خوبی در استان سمنان صورت گرفته برای مثال دستگاه های اجرایی را مکلف کرده ایم که به صورت کامل از شرکت های دانش بنیان حمایت داشته باشند.

وی با بیان اینکه از فروردین ماه همچنین کارگروه شرکت های دانش بنیان ها هم در مجموعه استان سمنان تشکیل شده تا موانع کار این شرکت ها برطرف شود، افزود: نشست های متعددی نیز با دانش بنیان ها برگزار شده تا بتوانیم مشکلات این شرکت ها را احصا و سپس برطرف کنیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان در کنار اینکه ملزم به حمایت از دانش بنیان ها هستند، باید در رفع موانع آنها نیز گام بردارند و این اقدامات را در کارگروه های مذکور ارائه کنند، افزود: این دستگاه ها همچنین ملزم شده اند که نیازهایشان را از شرکت های دانش بنیان درون استان تامین کنند تا بخشی از مشکل بازار فروش محصولات و خدمات این شرکت ها هم کاهش یاید.

هاشمی همچنین با بیان اینکه اگر نیاز باشد مشکلات دانش بنیان های استان در سطح ملی پیگیری شود نیز اقدامات این حوزه صورت خواهد گرفت، گفت: دانش بنیان ها مطمئن باشند که پیگیر امورات آنها در همه سطوح و بخش ها هستیم و خواهیم بود.

دستگاه های اجرایی در کنار اینکه ملزم به حمایت از دانش بنیان ها هستند، باید در رفع موانع آنها نیز گام بردارند

وی با بیان اینکه تسهیلات مورد نیاز واحد های دانش بنیان استان در اختیارشان قرار خواهد گرفت، ابراز کرد: تسهیلات رفع موانع تولید برای دانش بنیان های استان سمنان پرداخت می شود از سوی دیگر باید گفت در بحث تامین تسهیلات نیز تلاش شود تا تسهیلات مورد نیاز این شرکت ها پرداخت و موانع تولید این شرکت ها کاهش پیدا کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه دانشگاه های خوبی در استان وجود دارند که باید از ظرفیت و دانش آنها نیز بهره مند شد، گفت: مجموعه ظرفیت ها، جوانان مستعد، دانش بنیان ها و دانشگاه ها و ... سبب شده تا استان سمنان در بحث تحقق شعار سال دارای پتانسیل های ویژه در سطح کشور باشد و باید بتوانیم با اهتمام جدی این استان را در زمره استان های موفق در عرصه دانش بنیان ها معرفی کنیم.

هاشمی با بیان اینکه یکی از مهمترین ظرفیت های استان سمنان صنعت است، تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان همچنین باید با صنعت نیز همراه شوند تا بتوانیم موانع تولید را نیز در استان کاهش دهیم لیکن تاکید داریم که ارتباط بین دانش و تولید در این استان باید تنگاتنگ و هدفمند باشد.

کد خبر: ۱۴۹٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha