۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
توان مالی اضافه کردن تعداد بازرسی ها را نداریم
رئیس اتاق اصناف تهران:

توان مالی اضافه کردن تعداد بازرسی ها را نداریم

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: به علت کمبود بودجه توان اضافه کردن تعداد بازرسی ها را نداریم.

به گزارش بازار، قاسم نوده فراهانی با اشاره به اینکه اصناف همیشه در کنار دولت و گوش به فرمان مقام معظم رهبری بودند و خواهند بود، تاکید کرد: اصناف همراه نظام و دولت است و بدون کوچکترین توقعی به وظایف خود عمل می کند.

او با بیان اینکه مردم از اینکه یک نوع کالایی را در بعضی از واحدهای صنفی به قیمت های مختلف خریداری می کردند، رنج می برند، افزود: باید شاهد این باشیم تخلفی نباشد و بازرسی را تشدید و یا اضافه کنیم.

نوده فراهانی با اشاره به اینکه مشکل خلاء قانونی داریم و قانون ما برای برخورد با مختلف بازدارنده نیست، اضافه کرد: با تعداد محدود بازرسی کنونی، نمی توان تهران بزرگ را کنترل کرد بنابراین تعداد بازرسی ها حتما باید افزایش پیدا کند.

رئیس اتاق اصناف گفت: در سال ۱۳۹۲ که قانون نظام صنفی در مجلس شورای اسلامی اصلاح شد، برای بازرسی و نظارت بودجه ای را پیش بینی کردیم.

نوده فراهانی افزود: درآمد ناشی از تخلفات صنفی که از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به حساب خزانه واریز می شد، باید یک سوم آن به حساب اتاق اصناف ایران، یک سوم به حساب سازمان تعزیرات و یک سوم به سازمان صمت پرداخت می شد که این اتفاق نیفتاد و مبالغی را که از سال ۹۲ باید می گرفتیم نگرفتیم.

او با بیان اینکه بودجه بازرسی را از بودجه اتاق اصناف ها پرداخت می کنیم، اضافه کرد: بنابراین توان اضافه کردن تعداد بازرسی ها را نداریم.

رئیس اتاق اصناف تاکید کرد: باید بازرسی و نظارت یکپارچه شود و سازمان بازرسی نظارت اصناف در یک مجموعه جمع شوند و هر قسمت جوابگوی کار خود باشد.

کد خبر: ۱۴۹٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha