۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
لزوم هوشمندسازی نظارت در ۵۴ هزار واحد صنفی استان یزد
رئیس سازمان صمت یزد مطرح کرد؛

لزوم هوشمندسازی نظارت در ۵۴ هزار واحد صنفی استان یزد

یزد- علمدار یزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد بر لزوم هوشمندسازی نظارت در ۵۴ هزار واحد صنفی استان تاکید کرد و گفت: تامین بازرس و خودرو برای بازرسی مستمر این تعداد واحد امکانپذیر نیست.

محمدرضا علمدار یزدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به راه اندازی سامانه نظرسنجی در مورد درج قیمت تولیدکننده به جای مصرف کننده روی کالاها اظهار داشت: از آنها خواسته شده وارد لینک https://survey.porsline.ir/s/hBe۸۸bw شده و نظر خود را از اجرای این طرح که در راستای شفاف سازی قیمت ها و حمایت از حقوق مصرف کننده از آذرماه سال گذشته در استان کلید خورده است، اعلام کنند.

وی افزود: مرحله اول درج قیمت تولید کننده از آذر ماه سال گذشته کلید خورد و تاکنون چهار مرحله از آن برای کالاهای مختلف اجرا شده تا واسطه های غیرضرور در عرضه کالاها حذف شده و قیمت‌ها واقعی‌تر شوند.

علمدار یزدی با بیان اینکه البته در اجرای این طرح محاسبه قیمت تولیدکننده برای برخی از شهروندان دشوار است، گفت: از اینرو در مراحل بعدی که اردیبهشت ماه کلید خورده به سمت درج قیمت مصرف کننده در کنار درج قیمت تولید کننده هستیم و این طرح شامل همه کالاهایی است که قابلیت بسته بندی دارند و کالاهایی مانند شن و ماسه، غذاهایی مانند آش و حلیم، داروها، طلا و پوشاک که قابلیت بسته بندی ندارند، مشمول طرح نیستند.

وی ادامه داد: البته به طور قطع برای این موارد نیز وزارتخانه در آینده نزدیک طرحی برای نظارت بر قیمت ها پیش بینی خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد درباره تنظیم و نظارت بر بازار استان نیز گفت: استان یزد از لحاظ تنظیم بازار در کشور سرآمد است و از لحاظ تعداد مصوبات و جلسات در کشور از استان‌های برتر در امر نظارت و بازرسی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ۲۲ نوع تخلف در حوزه بازار شناسایی و تعریف شده است، ادامه داد: عدم درج قیمت، مهمترین تخلفی است که تاکنون در استان شناسایی شده و مردم می توانند انواع تخلفات را با سامانه ۱۲۴ یا مراجعه حضوری اعلام کنند که به طور قطع مورد رسیدگی قرار می گیرد.

علمدار درباره کمبود نیرو و تجهیزات بازرسی با تاکید بر اینکه اگر نیروها ۱۰۰ برابر هم شوند باز کم است، افزود: بازرسی‌ها باید هوشمند شود و هرچه تعداد بازرسان افزایش یابند اتفاقی صورت نمی گیرد چرا که نظارت و بازرسی بر بیش از ۵۴ هزار واحد صنفی به تعداد زیادی بازرس و ماشین نیاز دارد از اینرو بازرسی ها باید هوشمند شود در این راستا سیستم جامع تجارت در حال کامل شدن است.

وی ادامه داد: ثبت ورود و خروج کالاها در قالب سیستم جامع تجارت به عنوان یکی از پروژه های مهم وزارتخانه در حال پیگیری است به این ترتیب تمام مراحل از زمان صدور بارنامه تا تحویل کالا، ثبت می شود و امکان تخلف به مراتب کاهش می یابد و شفاف سازی و واقعی سازی صورت می گیرد.

کد خبر: ۱۴۹٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha