۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
احداث ۱۳ هزار کیلومتر انواع راه طی ۱۰ سال گذشته
مدیرعامل شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل خبر داد

احداث ۱۳ هزار کیلومتر انواع راه طی ۱۰ سال گذشته

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جلسه مجمع عمومی این شرکت از احداث ۱۳ هزار کیلومتر انواع راه طی ۱۰ سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلسه مجمع عمومی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با حضور مهدی نورائی، رییس مرکز امور مجامع وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی، نمایندگانی از وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت صمت، سازمان برنامه و بودجه کشور، اعضاء هیات مدیره و مدیران شرکت با موضوع طرح های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۳۹۹ برگزار شد.

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در این جلسه از احداث دو هزار و ۲۷۰ کیلومتر مسیر ریلی در برنامه پنجم و ششم توسعه خبر داد و عنوان کرد: احداث ۹۹۴ کیلومتر آزادراه و ۹ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این طول ۱۰ سال گذشته، معادل احداث ۱۳ هزار کیلومتر انواع راه است.

وی طول متوسط سالانه ریل‌گذاری انجام شده در ۱۰ سال گذشته را ۲۰۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این سال‌ها توسعه شبکه ریلی و اتصال مراکز استان‌ها به مسیرهای ریلی کشور است و در همین راستا تولید ریل ملی از اواخر سال ۱۳۹۸ و تولید انبوه آن در سال ۱۳۹۹ گامی اساسی به سوی دستیابی به این اهداف بود.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: بهره‌برداری از ۸۶ کیلومتر آزادراه به طور متوسط در هر سال و ۸۹۱ کیلومتر راه و بزرگراه سالانه نیز بخش دیگری از اقدامات در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل محسوب می‌شود که با توجه به نیاز گسترده تر توسعه شبکه بزرگراهی در سطح کشور اقدامات سازنده‌ای در این زمینه صورت گرفته است.

خادمی ارتقاء و توسعه طرح‌های واقع در کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی- غربی را یکی از اهداف کلان شرکت دانست و اظهار کرد:‌ اتصال به کریدورهای ترانزیتی بین المللی به منظور افزایش توان رقابت‌پذیری با شبکه‌های رقیب، اتصال نقاط مختلف کشور به شریان‌های ترانزیتی، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه در اجرای پروژه‌ها با ارتقاء سطح تکنولوژی‌های مورد استفاده در راهسازی از دیگر برنامه‌های اساسی شرکت است.

وی تامین منابع مالی نقدی و تخصیص به موقع و متناسب و کافی اعتبارات را یکی از راهکارهای اساسی در تکمیل طرح‌های اولویت دار راهسازی اعلام کرد و افزود: شرکت ساخت در این سال ها با فاز بندی اجرای پروژه‌ها به ویژه در حوزه راه آهن شرایطی برای بهره‌برداری از بخش‌های تکمیل شده مسیر فراهم کرده است که بدین ترتیب با تامین به موقع اعتبارات مورد نیاز، پروژه‌ها به طور کامل در دسترس هم میهنان قرار می‌گیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هزینه های بالا اجرای طرح‌های ریلی، خاطرنشان کرد: احداث خطوط ریلی از نظر هزینه و تکنولوژی‌های اجرایی یک ابر پروژه محسوب می‌شوند و برای بهره‌مندی به موقع از سرمایه گذاری صورت گرفته معمولا در دو فاز اجرا و بهره‌برداری می‌شوند. در صورت تخصیص به موقع اعتبار مورد نیاز در فاز دوم بعد از بهره‌برداری این طرح‌ها کامل‌تر و با تمامی امکانات مورد نیاز زیر عبور قرار می‌گیرد.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، گفتنی است: در ادامه جلسه پاسخ هیأت مدیره به گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی مطرح و موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۱۴۹٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha