۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
رشد پله ای شاخص

رشد پله ای شاخص

شاخص هم وزن حدود پنج درصد پایین‌تر از شاخص کل می باشد و هنوز جای رشد دارد

سمیه شوریابی؛ بازار: سعید ابراهیمی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بازار امروز هجدهم اردیبهشت بیان کرد: شاخص کل در پایان معاملات امروز با نه هزار و ۱۵۰ واحد تغییر به یک میلیون و ۵۵۲ هزار واحد رسید که نسبت به دیروز ۰/۵۹ درصد افزایش داشته است. شاخص هم وزن نیز با دو هزار و ۶۹۲ واحد تغییر به ۴۲۹ هزار ۳۷ واحد رسید که نسبت به روز گذشته تغییر مثبت ۰/۶۳ درصدی را نشان می دهد که این تغییرات شاخص کل، یک روند صعودی را نشان می دهد. ارزش معاملات خرد نیز به بیش از ۶/۲ هزار میلیارد تومان به ثبت رسید.

ابراهیمی گفت: ارزش صف ها نیز تغییرات مثبتی داشته است که در ابتدای بازار بیشتر بود و به صورت صعودی طی شد. تعداد صف ها نیز روند صعودی داشته است، در ابتدای بازار حدود ۵۰ سهم صف خرید بوده و در انتها به ۱۴۳ سهم رسید. صف فروش ها نیز در انتهای بازار به ۳۳ سهم رسید که می‌توان گفت وضعیت بازار، متعادل رو به رشد بوده است.

این تحلیل گر بازار سرمایه با بیان اینکه بیشترین حجم معاملات در نماد شستا انجام شده افزود: گروه خودرویی نیز بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند و نماد شپاکسا بیشترین ورود پول هوشمند را از آن خود کرد. برترین عرضه های امروز برای نماد ورازی به ثبت رسید و درشت ترین خریدهای حقیقی را هم، نماد وسدید و بعد از آن نماد گنجینه به خود اختصاص دادند.

بیشترین نوسانات مثبت برای نماد ولملت با ۹/۸ درصد مثبت و بیشترین نوسانات منفی برای نماد تلیسه با ۱۱/۹ درصد منفی نیز به ثبت رسید.

گفتنی است نمادهای شستا، فولاد، شبریز و فخوز بیشترین تأثیر را در مثبت بودن شاخص داشتند و نماد ولراز بیشترین نوسان روزانه را از آن خود کرد.

رشد پله ای شاخص

مقاومت و اصلاح زمانی

ابراهیمی در مورد کلیت بازار بیان کرد: روند ادامه داری که از روزهای گذشته شاهد آن بودیم امروز هم ادامه پیدا کرد و همچنان گروهای خودرویی، پالایشی و فلزات بیشترین معاملات و بیشترین تاثیر را بر روی شاخص دارند و این روند می تواند ادامه دار باشد.

این مدرس بازار سرمایه با توجه به مقاومت در پیش روی شاخص بیان کرد: در اوایل هفته بعد شاخص کل و هم وزن به مقاومت می‌رسند، شاخص هم وزن حدود پنج درصد پایین تر از شاخص کل می باشد و هنوز جای رشد دارد. موضوعی که این روز ها شاهد آن هستیم این است که برخی از سهم ها وارد اصلاح زمانی شده اند و این اصلاح زمانی به خاطر رشد پرشتاب شاخص از اواسط اسفند بوده است و برای ادامه رشد بازار این اصلاح زمانی می‌تواند مفید باشد و نوید ادامه دار بودن این روند صعودی را می‌توانیم داشته باشیم و این موضوع برای بازار سرمایه می‌تواند خوب و جالب توجه باشد.

کد خبر: ۱۴۹٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha