۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
سرمایه گذاری ۶ میلیارد دلاری عربستان برای فولاد و فلزات صنعت برق

سرمایه گذاری ۶ میلیارد دلاری عربستان برای فولاد و فلزات صنعت برق

سعودی ها از ۳۲ میلیارد دلار هدف سرمایه گذاری در حوزه معدن، به تازگی ۶ میلیارد دلار برای یک مجتمع تولید ورق فولادی و کارخانه تولید فلزات مورد نیاز برای باتری خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کرده اند.

بازار؛ گروه صنعت: وزارت صنعت و معدن عربستان به تازگی اعلام کرده که ۶ میلیارد از ۳۲ میلیارد دلار هدف سرمایه گذاری در حوزه معدن را صرف یک مجتمع تولید ورق فولادی و کارخانه فلزات باتری خودروهای الکتریکی کرده است.

بر این اساس بندر الخرایف، وزیر صنعت و معدن عربستان گفت: هدف این وزارتخانه تامین مالی ۹ پروژه معدنی برای مواد معدنی و فلزات میانی است.

همچنین حکومت عربستان به دنبال تنوع بخشیدن به اقتصاد خود به دور از نفت با ریختن صدها میلیارد دلار در طرحی به نام چشم انداز ۲۰۳۰ است که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی آغاز شده است. بنابراین معدن یکی از بخش هایی است که برای توسعه شناسایی شده است.

این ۹ پروژه شامل یک مجتمع آسیاب ورق فولادی ۴ میلیارد دلاری برای بخش های مختلف از جمله کشتی سازی، نفت و گاز، ساخت و ساز، دفاع و یک مجتمع تولید سبز است که مورد نیاز بخش های صنعتی از جمله صنایع تولید خودرو، بسته بندی مواد غذایی، ماشین آلات و تجهیزات و سایر بخش را تامین می کند. هر دو پروژه در حال حاضر در حال انجام هستند، همچنین یک کارخانه تولید فلزات مورد نیاز باتری خودروهای الکتریکی به ارزش ۲ میلیارد دلار در حال اجرا است.

ماه گذشته، دولت عربستان سعودی قراردادی را برای خرید بین ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی طی ۱۰ سال امضا کرده است. وزیر صنعت و معدن عربستان اضافه کرد: این پروژه ها بیش از ۱۴ هزار شغل ایجاد می کند. همچنین این وزارتخانه اکنون در حال بررسی ۱۴۵ درخواست مجوز اکتشاف از شرکت های خارجی است.

وی اضافه کرد: این سرمایه‌ گذاری‌ های هدفمند نشان ‌دهنده یک پیش‌ پرداخت مهم در تلاش‌ های ما برای حرکت فراتر از اکتشاف و استخراج و ایجاد زنجیره‌ های ارزش یکپارچه است که تمرکز اصلی استراتژی کل معدن است.

کد خبر: ۱۴۹٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha