۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
سررسید تعرفه مشترکان پرمصرف گاز

سررسید تعرفه مشترکان پرمصرف گاز

مهلت یک ماهه دولت برای غیریارانه‌ای کردن تعرفه گاز مشترکان پرمصرف پایان یافت و هنوز خبری از تهیه و تصویب این آیین نامه نیست.

به گزارش بازار، بر اساس بند «ک» تبصره ۱۵ قانون بودجه امسال، وزارت نفت مکلف شده است که تعرفه گاز مشترکین پرمصرف بخش خانگی را «غیریارانه ای» کند.

براساس این بند، آیین نامه اجرایی این موضوع باید ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون یعنی تا تاریخ ۹ اردیبهشت به تصویب هیات وزیران می‌رسید. اما این مهلت یک ماهه پایان یافت و هنوز خبری از تهیه و تصویب این آیین نامه نیست.

سال قبل هم قرار بود این آیین نامه ظرف یک ماه بعد از ابلاغ قانون بودجه به تصویب هیئت دولت برسد، ولی این موضوع به اواخر آبان موکول شد.

اما تعرفه غیریارانه‌ای گاز بخش خانگی چقدر است؟ مجموع یارانه گاز دریافتی پرمصرف‌ترین مشترکین که عموما خانه‌های بزرگ و مصارف غیرمتعارفی مانند استخر آب گرم روباز دارند، به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در یک سال می‌رسد، رقمی معادل پرداخت ۲.۵ ماه یارانه نقدی به مردم.

اما کلام آخر، کاهش ۲۰ درصدی سهم مشترکین پرمصرف گاز در مصرف کل در سال گذشته، نشان می‌دهد که حرکت به سمت غیریارانه‌ای کردن تعرفه این مشترکین، در کنترل مصرف گاز و مدیریت بحران زمستان موثر بوده است.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha