۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
پوشش بیمه‌ای اتباع با پرداخت ۲ برابر سرانه حق بیمه ایرانی

پوشش بیمه‌ای اتباع با پرداخت ۲ برابر سرانه حق بیمه ایرانی

معاون بیمه سازمان بیمه سلامت گفت: اتباع مجاز می‌توانند طبق قانون با پرداخت دو برابر سرانه حق بیمه‌ای ایرانیان که دولت سالانه برای شهروندان ایرانی تعیین می‌کند، از خدمات بیمه‌ای درمان بهره‌مند شوند.

به گزارش بازار، مهدی رضایی در پاسخ به این سوال که اتباع چگونه می‌توانند از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند، افزود: البته یک تعدادی را هم کمیساریای عالی پناهندگان هر ساله طبق قراردادی که با بیمه سلامت ایرانیان منعقد می‌کند تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌دهدکه درسال جاری ۱۲۰ هزار نفر را این کمیساریای عالی و حدود ۵۰ هزار نفر را هم دولت جمهوری اسلامی ایرانیان تحت پوشش بیمه‌ای قرار داد و مابقی می‌توانند خودشان با پرداخت دو برابر سرانه بیمه، تحت پوشش قرار بگیرند.

وی در خصوص اتباع غیر مجاز نیز گفت: خوشبختانه دولت اعلام کرده است که برای آن‌ها هم کد شناسایی و هویت مشخص می‌کند، اما هنوز در خصوص این افراد تعیین تکلیف نشده است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طبق بند د تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ قرار بود سه دهک پایینی درآمدی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان بیمه سلامت معرفی شوند که خوشبختانه انجام شده است و ۵ میلیون و ۳۹۷ هزار نفر به ما معرفی شده اند که تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند و می‌توانند از امروز از خدمات بیمه پایه همگانی بهره‌مند شوند.

رضایی با بیان اینکه طبق پیش بینی‌های قبلی حدود ۶ تا ۸ میلیون فرد فاقد بیمه در کشور داشتیم افزود: علاوه بر این ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، حدود ۴۰۰ هزار نفر هم سال گذشته از حاشیه شهرها تحت پوشش بیمه درمان قرار دادیم که می‌توان گفت مجموعا به پوشش بیمه‌ای کف افراد فاقد بیمه دست یافته ایم و به پوشش همگانی رسیده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که این بیمه شدگان از چه خدمات بیمه‌ای بهره مند می‌شوند گفت: طبق قانون خدمات کامل بخش دولتی را خواهند داشت، در بخش بستری ۹۰ درصد و در بخش سرپایی ۷۰ درصد از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد البته با اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع می‌توانند از خدمات بخش خصوصی هم استفاده کنند.

وی افزود: البته این میزان (۶ میلیون نفر) مربوط به سه دهک پایین درآمدی است و هفت دهک بالای درآمدی هم طبق فراخوان می‌توانند به صورت غیر حضوری از طریق سامانه بیمه سلامت ایرانیان و حضوری از طریق دفاتر پیشخوان مراجعه و با آزمون وسع و مشارکت درصدی از حق بیمه از پوشش خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha