۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
هفته آینده؛ آغاز فروش خودرو در سامانه متمرکز

هفته آینده؛ آغاز فروش خودرو در سامانه متمرکز

مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نخستین فروش خودرو در سامانه «فروش متمرکز» هفته آینده انجام می‌شود.

به گزارش بازار، عبدالله توکلی در ارتباط با رسانه ملی در مورد تفاوت فروش خودرو در سامانه متمرکز با فروش خودرو سازان افزود: سامانه یکپارچه فروش خودرو مطابق فرمان رئیس جمهور ایجاد شد که بتواند شفافیت را در عرصه خودرو حاکم کند بنابراین در این سامانه همه محصولات چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی در آنجا شفاف عرضه خواهد شد و سازوکاری حاکم است که خودرو به مصرف کننده واقعی برسد.

توکلی در پاسخ به پرسش که با توقف فروش خودروسازان، آیا سامانه متمرکز برای فروش خودرو آماده شده است؟ گفت: فروش متوقف نشده بلکه همه فروش‌ها به این سامانه منتقل و عرضه شفاف شده است.

وی اضافه کرد: به این ترتیب، خودروساز، خودرو را در بازارهای جانبی و بازارهایی که بدون شناسنامه هستند نمی‌فروشد و البته به شائبه‌ها درخصوص شفاف نبودن عرضه توسط خودروسازها دامن زده نمی‌شود.

توکلی با بیان اینکه خوشبختانه صنعت خودرو از تحریم‌های ظالمانه به سلامت عبور کرده و اکنون جریان پایداری در این صنعت حاکم شده است گفت: از خودروسازان می‌خواهم که به تولید خودرو بپردازند و با سازوکار عرضه شفاف در سامانه یکپارچه، هرگونه دغدغه و شائبه‌ای را که درخصوص بازارسازی‌ها در ذهن مردم ایجاد شده برطرف کنند.

وی افزود: حسن دیگر سامانه فروش متمرکز این است که بیش از توان تامین خودروساز، فروش انجام نشود و تعهدات خارج از توان اتفاق نیفتد بلکه براساس همان تعدادی که مجوز پیش فروش داده می‌شود چه فروش فوری و چه پیش فروش، انجام شود به این معنا که در عرضه خودروها شفافیت وجود داشته باشد.

مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت: گفت: خودروهای بخش خصوصی هم در این سامانه به فروش می‌رسد، زیرا شائبه‌ای وجود داشت که بخشی از خودروسازان خصوصی، خود بازارهایی را ایجاد می‌کنند و در آن بازارها به قیمت‌های گزاف، خودرو فروخته می‌شود که این موارد دغدغه‌هایی ایجاد می‌کرد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مصمم است شفاف سازی عرضه خودرو، به نفع مصرف کننده واقعی تمام شود و خودروسازان در سال " تولید، دانش بنیان' تمرکزشان بر تولید باشد.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha