۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
قیمت نان در زنجان تغییر نمی کند/ تجهیز نانوایی ها به کارتخوان هوشمند
مدیرکل غله زنجان در گفتگو با بازار:

قیمت نان در زنجان تغییر نمی کند/ تجهیز نانوایی ها به کارتخوان هوشمند

زنجان- زمانی، مدیرکل  غله و خدمات بازرگانی زنجان از آغاز تجهیز نانوایی ها به کارت خوان های هوشمند در استان زنجان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح به هیچ عنوان قیمت نان افزایش نخواهد یافت.

ولی الله زمانی در گفتگو با خبرنگار بازار از آغاز طرح مقابله با قاچاق آرد در استان زنجان خبر داد و گفت: با توجه به حجم گسترده تخلف در حوزه توزیع آرد تصمیم بر این شده که یارانه نان که قبلاً به گندم تعلق می‌گرفت مستقیم به نانوایان پرداخت شود.

وی از آغاز تجهیز نانوایی ها به کارت خوان های هوشمند در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس نانوایی‌ها به کارت‌خوان های هوشمند متصل می‌شوند تا به ازای تعداد نان‌های فروخته شده یارانه نان به نانوا تعلق گیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان گفت: با اجرای این طرح علاوه بر تامین آرد مورد نیاز کشور، تا حد زیادی جلوی تخلفاتِ قاچاق و سوء استفاده از یارانه‌ متعلق به مردم گرفته می‌شود.

زمانی تاکید کرد: براساس این طرح هیچ تغییری در حجم و قیمت نان خریداری شده توسط مردم انجام نشده و تنها خرید توسط کارت‌های بانکی صورت می‌گیرد و شهروندان با استفاده از کارت بانکی که یارانه به آن کارت واریز می‌شود مانند گذشته نان را خریداری خواهند کرد و در این طرح اولویت اول برای خرید نان استفاده از کارتی است که یارانه به آن واریز می‌شود.

وی افزود: افرادی که به هر دلیلی یارانه آنها قطع شده و یا یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد با کارت بانکی مانند گذشته می‌توانند نان تهیه کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان یاد آورشد: به هیچ عنوان قیمت نان افزایش نخواهد یافت و این هجمه رسانه‌ای که علیه این طرح اتفاق افتاده است.

زمانی با بیان اینکه این طرح در جلوگیری از ایجاد رانت و قاچاق آرد بسیار موثر است و به همین دلیل است که واسطه ها، دلالان و قاچاقچیان به دنبال زیر سوال بردن این طرح هستند،تصریح کرد: متاسفانه چندین سال است که رانت‌خواران و لالان در این حوزه فعالیت دارند.

کد خبر: ۱۴۹٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha