۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
تب داغ گران فروشی در بازار دارو؛ هنوز گرانی اتفاق نیفتاده است! 
نماینده مردم اصفهان در گفتگو با بازار؛

تب داغ گران فروشی در بازار دارو؛ هنوز گرانی اتفاق نیفتاده است! 

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: متاسفانه ما با گرانی فروش دارو در بازار مواجه شده ایم و هنوز گرانی اتفاق نیافتاده است و در این بخش متولی وزارت بهداشت و درمان است و باید در این بخش پاسخگو باشد.

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به گرانی دارو در کشور، گفت: گرانی دارو به موضوع عدم مدیریت بازار بازمی گردد و اگرنه ارز لازم برای تامین دارو ، پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: منابع ارزی پیش بینی شده در بخش دارو همانند سال گذشته است و تغییری در این بخش اتفاق نیافتاده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه موضوع گرانی دارو به عدم مدیریت بازار بازمی گرد، بیان داشت: همچنین ما هنوز هیچ گونه تغییراتی در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی نداشتیم و این ارز حذف نشده است.

طغیانی با بیان اینکه ما سال گذشته دو و نیم میلیارد برای موضوع دارو ارز پیش بینی کردیم، تاکید کرد: این در حالی است که ما امسال ۱.۵ میلیارد برای دارو ارز اختصاص دادیم . بنابراین افزایش قیمت دارو همگی به عدم مدیریت در بازار معطوف می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: متاسفانه ما با گرانی فروش دارو در بازار مواجه شده ایم و هنوز گرانی اتفاق نیافتاده است و در این بخش متولی وزارت بهداشت و درمان است و باید در این بخش پاسخگو باشد.

طغیانی در ادامه با اشاره به دلایل افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشور بیان کرد: ما در بحث کالاهای اساسی هم ۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی تخصیص دادیم بنابراین اینکه ما می بینم بازار مشوش است نشان از این دارد که مدیریت بازار، مدیریت درستی نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جو روانی موجود پیرو حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: البته این مسیله هم بی تاثیر نیست چرا که برخی کالاهای خود را در انبارها نگه می دارند و عرضه نمی کنند و با این حال همه این موارد به عدم مدیریت بازار مربوط است .

کد خبر: ۱۴۹٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha