۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
قراردادهای نفتی و گازی مشمول شفافیت می‌شوند
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

قراردادهای نفتی و گازی مشمول شفافیت می‌شوند

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: قراردادهای نفتی و گازی تا جایی که جنبه محرمانه نداشته باشد، مشمول شفافیت طرح شفافیت قوای سه گانه می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری با اشاره به تصویب کلیات طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در صحن علنی مجلس، افزود: طرح شفافیت قوای سه گانه علاوه‌بر سه قوه برخی از نهادهای عمومی که به نحوی مستقل هستند، اما از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، در بر می‌گیرد، در واقع تمامی اطلاعاتی که جنبه محرمانگی ندارند در حوزه‌های همچون اقتصادی، اداری، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و حتی در پایین‌ترین سطح تصمیم‌گیری در شورای روستایی شامل این شفافیت خواهند شد.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قراردادهای نفتی و گازی نیز تا جایی که جنبه محرمانه نداشته باشد نیز مشمول این شفافیت می‌شوند، گفت: طبق این طرح جلسات دولت و دستگاه‌های اجرایی ازجمله شرکت‌های دولتی که تصمیم‌گیری و هزینه‌کرد بودجه‌ها در برخی از آن‌ها متاسفانه پشت درهای بسته و در اتاق‌های تاریک انجام می‌شد، شفاف خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین براساس طرح مجلس قوای سه گانه و دستگاه‌های ذیل آن‌ها باید هزینه‌های خود را صورت شفاف به مردم اعلام کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتشار عمومی صورت‌های مالی و اطلاعات اموال، درآمدها و هزینه‌ها، تسهیلات، املاک، کمک‌ها و واگذاری‌های بلاعوض، نقش مهمی در جلوگیری از فسادهای احتمالی و رانتخواری‌ها خواهد داشت.

کد خبر: ۱۴۸٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha