۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
گشت‌های ستاد تنظیم بازار همدان نظارت خود بر مغازه ها را افزایش دهند
استاندار همدان:

گشت‌های ستاد تنظیم بازار همدان نظارت خود بر مغازه ها را افزایش دهند

همدان - استاندار همدان گفت: گشت‌های مشترک ستاد تنظیم بازار نظارت خود را بر نانوایی‌ها و مغازه‌ها بیشتر خواهند کرد تا در حق مردم اجحافی صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا قاسمی‌فرزاد بعد از ظهر پنج شنبه در کارگروه اقدام مشترک و تنظیم بازار استان همدان با بیان اینکه جهاد کشاورزی گزارش مبسوطی در زمینه جوجه‌ریزی در استان ارائه کرده که در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد، گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه نهاده‌های دامی در سطح کشور وجود دارد، پییگری‌های لازم انجام شده تا این مشکل نیز رفع شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه با رفع مشکل نهاده‌های دامی، روند جوجه‌ریزی‌های مرغداران نیز تقویت و پشتیبانی خواهد شد، افزود: از جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان مرغ انتظار می‌رود عرضه محصولات آنها بیش از ۲۰۰ تن در روز صورت گیرد و این مقدار کم نشود.

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: کنترل‌ها و نظارت‌های لازم در زمینه عرضه و توزیع آرد نانوایی‌ها و آرد صنف و صنعت استان انجام خواهد گرفت و اتحادیه نانوایی‌ها در سطح استان باید کنترل و نظارت‌های خود را بر نانوایی‌ها به طور مستمر انجام دهند.

استاندار همدان اضافه کرد: برای کنترل هرچه بیشتر آرد، دفترچه‌هایی صادر می‌شود که روزانه متصدی‌ نانوایی‌ها از طریق آن میزان مصرف آب و برق خود را دقیق‌تر و تعداد کیسه‌ آرد مصرفی را ثبت خواهند کرد.

عرضه آرد نانوایی‌های استان همدان الکترونیکی خواهد شد
وی بابیان اینکه در آینده نزدیک عرضه آرد به نانوایی‌های استان همدان به صورت الکترونیک انجام خواهد شد، اضافه کرد: مشکل کمبود روغن و شکر بازار به طوری جدی پیگیری و دستورات لازم در این زمینه به جهاد کشاورزی برای اقدام صادر شده است.

قاسمی فرزاد گفت: طبق گزارش‌های موجود، به علت ذخیره برخی از اقلام اساسی مانند روغن و رب توسط برخی از مردم، تاریخ مصرف آن‌ها گذشته و غیر قابل استفاده شده‌اند.

استاندار همدان با بیان اینکه از مردم تقاضا می‌شود به میزان مصرف خود خریداری کرده و از نگهداری بیش از حد اجناس خودداری کنند تا بازار به مشکل برنخورد، تاکید کرد: بیش از ۸۰۰ تن سهمیه شکر آماده است که در فرصت مقتضی به بازار تزریق خواهد شد.

گشت‌های مشترک مرکب از جهاد کشاورزی، سازمان تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، مجموعه پلیس اقتصادی و نمایندگانی از استانداری و فرمانداری فعالیت خود را به طور جد در سطح بازار ادامه خواهند داد

وی تاکید کرد: گشت‌های مشترک مرکب از جهاد کشاورزی، سازمان تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، مجموعه پلیس اقتصادی و نمایندگانی از استانداری و فرمانداری فعالیت خود را به طور جد در سطح بازار ادامه خواهند داد.

قاسمی‌فرزاد گفت: گشت‌های مشترک ستاد تنظیم بازار نظارت خود را بر نانوایی‌ها و مغازه‌ها بیشتر خواهند کرد تا در حق مردم اجحافی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه تمام شهرستان‌های استان همدان باید در راستای راه‌اندازی میادین عرضه مستقیم میوه و تره‌بار اقدام کنند، گفت: بازرسی‌ها و گشت‌های دائم به صورت هوشمند در حال انجام است و با واحدهای صنفی متخلف به طور جدی و طبق قانون برخورد خواهد شد.

استاندار همدان افزود: واحدهای صنفی که قوانین و مصوبات کارگروه استانی اقدام مشترک و تنظیم بازار را رعایت می‌کنند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

کد خبر: ۱۴۸٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جبرئیل IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 0
      بسیار مایه تاسف و حیرت است وزارتخانه ای با این عرض و طول سالهاست که با دروغهایی شاخدار می چرخد! خیلی برای خودم و جامعه ام متاسفم