۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
بانک ها وام‌آفرین شده‌اند| کارآفرین فرصت پرسه زدن در ادارات را ندارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بانک ها وام‌آفرین شده‌اند| کارآفرین فرصت پرسه زدن در ادارات را ندارد

همدان - شریفی‌کیا، یک کارآفرین بابیان اینکه متاسفانه برخی بانک‌ها به جای اینکه کارآفرین باشند وام‌آفرین شده‌اند، گفت: کارآفرین فرصت اینکه وقت خود را در بانک‌ها و ادارات بگذراند، ندارد.

علی شریفی‌کیا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی سال های اخیر صدای کارآفرینان و تولیدکنندگان شنیده نمی شد اما با روی کار آمدن دولت جدید فضای گفتمان در حال شکل‌گیری است، گفت: با وجودی که شعار چند سال گذشته تولید بوده اما این شعار در همدان در حد حرف مانده که این رویه آفت بزرگی برای تولید و اقتصاد است.

وی با بیان اینکه اغلب نمایندگان و مسئولانی که روی کار آمده‌اند مدام شعار داده‌اند ولی در عمل چیزی نمی بینیم؛افزود: آنها خودشان را با شعارها قهرمان نشان دادند اما با آمارسازی کسی قهرمان نمی‌شود.

بدنه سیستم دولتی بیشتر مانع‌زایی می‌کنند در حالی که انتظار می رود مانع‌زدایی کنند

این کارآفرین با تاکید بر اینکه حرکات نمایشی بیشترین آسیب را به تولید وارد کرده است، گفت: بدنه سیستم دولتی بیشتر مانع‌زایی می‌کنند در حالی که انتظار می رود مانع‌زدایی کنند.

شریفی‌کیا یکی از عواقب دولتی شدن اقتصاد را همین شرایط دانست و گفت: بانک یکی از عامل‌های اصلی تولید در دنیاست تا آنجا که هیچ بخش خصوصی بدون نیاز و همراهی بانک نمی تواند کار کند اما متاسفانه برخی بانک‌ها به جای اینکه کارآفرین باشند وام‌آفرین شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها دستورات ستاد تسهیل را و حتی دستورات ملی را تمکین نمی‌کنند و جای سئوال است که چه کسی باید این معضلات را حل کند؟ گفت: کارآفرین فرصت ندارد وقت خود را در بانک‌ها و ادارات بگذراند.

ما نباید سرمان را کج کنیم و پشت در اتاق مسئولان بمانیم بلکه این وظیفه مسئولان است که به مسائل و مشکلات تولید رسیدگی کنند

این کارآفرین با بیان اینکه ما نباید سرمان را کج کنیم و پشت در اتاق مسئولان بمانیم بلکه این وظیفه مسئولان است که به مسائل و مشکلات تولید رسیدگی کنند، گفت: استاندار همدان باید درایتی به خرج بدهد و افراد دلسوز و همراه مردم و تولید و فعالان اقتصادی را روی کار بیاورد تا مشکل اقتصادی و معضل بیکاری حل شود.

وی با بیان اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است و مسئولان باید پاسخگو باشند، گفت: بانک ها باید با تولیدکننده همراهی کنند.

کد خبر: ۱۴۸٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha