۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
گسترش چتر بیمه بر سر داروهای خارج از نسخه

گسترش چتر بیمه بر سر داروهای خارج از نسخه

با ورود بیمه‌ها به پوشش داروهای خارج نسخه‌ای از این پس ۴۲ داروی خارج نسخه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، بیشتر داروهای رایج بدون نسخه آزاد بودند و هموطنان هزینه این داروهای بدون پوشش بیمه‌ای را از جیب خود پرداخت می‌کردند.

در روزهای اخیر رئیس سازمان غذا و دارو در خبری با اشاره به حمایت سازمان‌های بیمه‌گر از ۴۲ قلم داروی خارج نسخه‌ای (otc) گفت: از این پس هموطنان داروهای پرمصرف و مهم خارج نسخه را می‌توانند با در دست داشتن نسخه و نسخه الکترونیک با پوشش بیمه‌ای دریافت کنند.

همچنین «محمد مهدی ناصحی» مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در این باره گفت: سعی ما این است مابه التفاوت ارز را پوشش دهیم و با بازبینی در قیمت داروها پرداخت از جیب مردم کاهش یابد.

یکی از فوائد حمایت سازمان‌های بیمه‌گر از داروهای خارج نسخه‌ای، کنترل و نظارت بر مصرف بی رویه این داروهاست.

دکتر محمدی مدیر داروخانه سیزده آبان افزود: وقتی داروهای خارج نسخه به صورت نسخه‌ای و با پوشش بیمه‌ای ارائه شود، دیگر شاهد درخواست نابجای این داروها به صورت خودسرانه نخواهیم بود.

«محمد مهدی ناصحی» مدیر عامل سازمان بیمه سلامت از گسترش حمایت این سازمان در پوشش داروهای مورد نیاز بیماران گفت: ۱۰۰ قلم دارو که سال گذشته افزایش قیمت داشتند، امسال با سیاستگذاری‌های حوزه سلامت تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

با توجه به اینکه در سیاست‌های کلی سلامت بر مدیریت منابع از طریق بیمه‌ها تاکید شده است به نظر می‌رسد بتوان با حمایت سازمان‌های بیمه گر دسترسی عادلانه به خدمات درمانی برای بیماران ایجاد کرد.

کد خبر: ۱۴۸٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha