۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
جدیدتراین راه حل لایه ۲ اتریوم، آربیتروم (Arbitrum) چیست؟

جدیدتراین راه حل لایه ۲ اتریوم، آربیتروم (Arbitrum) چیست؟

اگر شما هم اخبار بازار ارزهای دیجیتال را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که لایه دوم اتریوم دارای مشکلاتی است که بروزرسانی‌های متعددی، سعی در حل این مشکلات دارند.

به گزارش بازار، اگر شما هم اخبار بازار ارزهای دیجیتال را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که لایه دوم اتریوم دارای مشکلاتی است که بروزرسانی‌های متعددی، سعی در حل این مشکلات دارند. یکی از این راه حل‌های لایه دوم اتریوم، آربیتروم (Arbitrum) نام دارد.

در این مقاله، توضیحاتی پیرامون این شرکت به شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آربیتروم چیست؟

شبکه آربیتروم (Arbitrum) یکی از از راه‌حل‌های موجود و قابل انجام برای حل مشکل هزینه بالای کارمزد تراکنش‌های بلاکچین اتریوم است. در حالی‌ که اتریوم (ETH) دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است، ترافیک شبکه و کارمزدهای بالای آن مانع از رشد و پیشرفت آن شده‌است. هدف شبکه آربیتروم کاهش هزینه‌ تراکنش‌ها و ترافیک شبکه با انتقال محاسبات و ذخیره‌سازی داده‌ها از بلاک چین اصلی اتریوم (لایه ۱) به فضایی دیگر (لایه ۲) است.

لایه دوم اتریوم چیست؟

جدیدتراین راه حل لایه ۲ اتریوم، آربیتروم (Arbitrum) چیست؟

در واقع، لایه ۲ نوعی چارچوب هستند که به عنوان یک لایه دوم بر روی بستر اصلی بلاکچین (معروف به لایه ۱) عمل می‌کند. راهکارهای لایه دو برای بهبود عملکرد زنجیره لایه یک طراحی شده‌اند و مواردی مانند مقیاس‌پذیری یا تقویت قابلیت‌های قرارداد هوشمند را عملیاتی می‌کنند.

در حال حاضر، ساخت آربیتروم و مجموعه‌ای دیگر برای حل مشکلات مقیاس پذیری، بر عهده شرکتی به نام Off Chain در نیویورک است. این ابتکار توسط اد فلتن، استیون گلدفدر و هری کالودنر، بنیان‌گذاران آزمایشگاه‌های Offchain طرحی و ساخته شد. اد یک استاد دانشگاه است، استیون دکترای خود را دریافت کرده است و هری یک دانشجوی دکترا در دانشگاه پرینستون است. هر سه متخصص بلاک چین و علاقه‌مند به گسترش بیشتر قدرت ارزهای دیجیتال هستند.

تاریخچه آربیتروم (Arbitrum)

همانطور که پیش از این ذکر کردیم، کمپانی آفچین لبز، تیم توسعه‌دهنده آربیتروم، در سال ۲۰۱۸ توسط اد فلتون (Ed Felton)، استاد علوم کامپیوتر و روابط عمومی دانشگاه پرینستون تأسیس شد. او همچنین بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، به عنوان معاون مدیر ارشد فناوری و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید خدمت کرد.

شرکت Offchain Labs در گذشته سرمایه‌گذاری‌های بزرگی را از کوین بیس ونچرز، پنترا، بلاک‌نیشن و کامپوند دریافت کرده‌است.

آربیتروم یک، پرچمدار راه‌کارهای لایه ۲ آفچین لبز، در ۲۸ ماه می برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) منتشر شد. درست پس از اینکه رقیب این شرکت یعنی شرکت Optimism انتشار برنامه‌ی خود را عقب انداخت.

در صورت پیوستن یونی سواپ به آربیتروم، به احتمال زیاد این شبکه، از محبوبترین راه حل‌های لایه دوم اتریوم خواخد شد.

تا به اینجا، دریافتیم که آربیتروم یکی از بهترین راه حل‌های لایه دوم اتریوم است که باعث کاهش هزینه تراکنش‌ها و افزایش سرعت آن‌ها شده‌است. اما سوال اصلی اینجاست که این شبکه چگونه باعث ایجاد این تغییرات است؟

اگر شما هم به انجام تراکنش‌ها با هزینه کمتر و سرعت بالاتر علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله آربیتروم مراجعه کرده و اطلاعات کافی را در این خصوص کسب کنید.

همکاری‌های Arbitrum

جدیدتراین راه حل لایه ۲ اتریوم، آربیتروم (Arbitrum) چیست؟

راه‌حل لایه دو Arbitrum در حال حاضر با طیف وسیعی از برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم، از جمله یونس سواپ، DODO، Sushi و ده‌ها پروژه دیگر در حال همکاری است. آربیتروم قصد دارد به لایه ۲ پیش فرض برای کاربران و توسعه‌دهندگان اتریوم تبدیل شود.

صرافی OKEx اخیراً اعلام کرده‌است که برای جلوگیری از هزینه‌های بالای گس، از واریز مستقیم و برداشت از آربیتروم برای کاربران خود پشتیبانی خواهد کرد. طبق گزارش تیم آربیتروم بیش از ۱۵۰ پروژه درخواست دسترسی روزانه به آربیتروم را داده‌اند.

کلام پایانی

شبکه آربیتروم خود را با بهینه‌سازی و حل اختلاف با استفاده از راهکارهایی خوش‌بینانه یا آپتیمیزم، متمایز می‌کند. این می‌تواند تراکم شبکه اتریوم را حتی بیشتر از رقبای خود کاهش دهد.

با این حال، تعیین تأثیر این ویژگی بر موفقیت کلی آربیتروم دشوار است. در حالت ایدئال، همه معاملات معتبر خواهند بود و هیچ اختلافی رخ نمی‌دهد. در این صورت، آربیتروم (Arbitrum) و آپتیمیزم از نظر ظاهری یکسان به نظر می‌رسند.

همانطور که می‌دانید، پیش از این تنها بایننس دارای شبکه آربیتروم بود که استفاده از آن برای کاربران مقیم ایران، امکان پذیر نیست. خوشبختانه، در حال حاضر پلتفرم معاملاتی موربیت، شبکه آربیتروم را راه‌اندازی کرده، و کاربران می‌توانند به راحتی با استفاده از این پلتفرم، از مزایای شبکه آربیتروم بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۱۴۸٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha