۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کشف ۳۹۰ هزار لیتر قاچاق سوخت در سواحل جنوبی کشور

کشف ۳۹۰ هزار لیتر قاچاق سوخت در سواحل جنوبی کشور

۳۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق شامل ۲۰۰ هزار لیتر در بوشهر، ۱۵۰ هزار لیتر در چابهار و ۴۰ هزار لیتر در میناب کشف شد.

به گزارش بازار، یارانه پنهان انرژی، همواره سوخت ارزان قیمت داخلی را در صدر لیست قاچاق قرار داده است. اختلاف قیمت سوخت در کشور با سایر کشورهای همسایه سبب جذابیت این کالا برای قاچاقچیان شده است به طوری که آن‌ها از هر شیوه‌ای اقدام به این کار می‌کنند.

سرهنگ کریم محمودثانی، فرمانده دریابانی میناب در مورد قاچاق سوخت و شیوه آن گفت: مرزبانان پایگاه دریابانی میناب استان هرمزگان موفق به کشف مشکی ماری شکل حاوی ۴۰ هزار لیتر سوخت گازوئیل به ارزش ۹۶ میلیارد ریال شدند.

سردار زیراهی، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در مورد کشف یک مورد قاچاق سوخت این‌گونه توضیح داد:یک شناور پشتیبانی خارجی در حال دریافت سوخت از تعدادی شناور متخلف صیادی خودی بود که با هماهنگی‌هایی که با سازمان قضایی صورت گرفت این شناور توقیف شد و برابر بررسی‌های صورت گرفته ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از این شناور کشف شد. ۸ نفر پرسنل این شناور نیز همگی خارجی بودند.

در استان سیستان و بلوچستان نیز سرهنگ نوذری، فرمانده پایگاه مستقل امام علی نیروی دریایی سپاه چابهار در مورد کشف قاچاق سوخت در این منطقه بیان کرد: نیروی دریایی سپاه در این منطقه، موفق به رهگیری و توقیف سه محموله سوخت قاچاق به میزان ۱۵۰ هزار لیتر شدند.

قیمت گازوئیل در فوب خلیج فارس حدود ۶۰ برابر آن در داخل کشور است اختلافی که سبب قاچاق روزانه حدود ۳ میلیون لیتر سوخت از کشور می‌شود و این یعنی یارانه سوخت به نام مردم و به کام سودجویان است.

کد خبر: ۱۴۸٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha