۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
تولید ۶ محصول دارو در مازندران| کارخانه داروسازی نداریم
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تولید ۶ محصول دارو در مازندران| کارخانه داروسازی نداریم

ساری- حسینی مهر، عضو هیت علمی دانشگاه و هیئت موسس شرکت دانش بنیان زولنگ مازندران از تولید شش محصول دانش بنیان در حوزه داروسازی توسط چهار متخصص استان خبر داد.

جلال حسینی مهر در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید براینکه دانش را باید تبدیل به ثروت و اشتغال ایجاد کنیم، افزود: پایان های مختلفی درد حوزه داروسازی وجود دارد و یکی از دغدغه ها این بود که نتایج را تبدیل به محصول و دارو کنیم.

وی با اشاره به اینکه چهار نفر از استادان تصمیم به راه اندازی شرکت دانش بنیان در حوزه داروسازی و تبدیل دانش به محصول گرفتیم، افزود: تاکنون شش طرح تحقیقاتی را تبدیل به دارو کردیم و طی سه سال گذشته محصولات را در حوزه های مختلف تولید کردیم.

وی با بیان اینکه برخی از محصولات تولید شده بی همتا هستند و مشابه خارجی ندارند، افزود: همکاران فعال در این شرکت دانش بنیان با لنام زولند شش محصول دارویی را تولید و روانه بازار کردیم که مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کردیم.

حسینی مهر با عنوان اینکه محصولات مورد استفاده بیماران قرار گرفته است، محصولی تولید شده که از عوارض درمانی ناشی از شیمی درمانی پیشگیری می کند، افزود: شرکت دانش بنیان زولنگ از مراحل ابتدایی عبور کرد ولی اکنون با دو مسئله از جمله نقدینگی روبرو هستیم.

این محقق و استاد دانشگاه یادآور شد: با توجه به اینکه دارو در قالب چک به شرکت ها و داروخانه عرضه می شود با کمبود نقدینگی روبرو هستیم و این درحالی برای خرید مواد اولیه نیازمند وجه و نقدینگی هستیم و لازم است بانک ها از نظر تسهیلات وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه مازندران فاقد کارخانه داروسازی انسانی است، از مسئولان خواست تا در زمینه ساخت این کارخانه یاری کنند.

کد خبر: ۱۴۸٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha