۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا طی روزهای آتی
تحلیل بازار جهانی طلا؛

احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا طی روزهای آتی

در آستانه برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا برای تعیین جزئیات و زمان اعمال دومین مرحله افزایش نرخ بهره بانکی، قیمت طلا بار دیگر با اصلاح قیمت مواجه شد که نشان از کاهش تقاضا برای این فلز گرانبها است.

به گزارش بازار، طلا با نام تجاری جفت (XAU/USD) در آغاز اولین روز معاملاتی ماه مه به‌طور ثابت معامله شده و این در حالیست که قیمت‌ آخرین بار در منطقه ۱۸۸۰ دلاری برای هر اونس و کمتر از ۱.۰ درصد پایین‌تر از روز گذشته بوده که با این حساب، حدود ۱۷ دلار کاهش یافته است.

آمار رسمی مربوط به ماه آوریل که اول این هفته از سوی دولت چین منتشر شد بسیار وخیم تر از حد انتظار بود که باعث تشدید نگرانی ها در مورد کندی اقتصادی ناشی از قرنطینه کرونایی در این کشور شده و همچنین تندتر شدن سخنان مقامات مختلف اتحادیه اروپا در روز دوشنبه بر سر تحریم احتمالی واردات نفت از روسیه نیز نهایتا منجر به ثبات نسبی قیمت امروز طلا در بازارهای جهانی شد.

دلار آمریکا، که جفت XAU/USD اخیراً همبستگی منفی قوی با آن داشته، هفته جدید را در نقطه مقابل طلا آغاز کرده است؛ چراکه تمرکز سرمایه گذاران بر مرحله دوم افزایش نرخ بهره ۵۰ واحدی از سوی فدرال رزرو که قرار است روز چهارشنبه نهایی شود، متمرکز شده است.

علیرغم نگرانی های ناشی از تنش های ژئوپولیتیکی به ویژه جنگ اوکراین، انتظار سرمایه گذاران برای افزایش نرخ بهره بانکی منجر به کاهش تمایل آنها برای خرید طلا در بازار شده که همین عامل میزان تقاضا برای این فلز گرانبها را تا سطح چشمگیری کاهش داده است.

لذا تصویب نرخ‌های بهره بالاتر در نتیجه تشدید سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا، بر دارایی‌های بدون بازده مانند طلا تأثیر گذار خواهد بود.

پیش بینی قیمت طلا

احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا طی روزهای آتی

گاوهای بازار طلا بدون شک به آزمایش حمایت در قالب پایین‌ترین سطح هفته گذشته در منطقه ۱۸۷۲ دلار چشم دوخته‌اند.

شکست زیر این حمایت کلیدی ، راه را برای حرکت به سمت نقاط پایین‌تر و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یعنی حدود ۱۸۳۰ دلار باز می‌کند. پیش از نشست چهارشنبه فدرال رزرو، معامله گران طلا همچنین انتشار داده های تولید ISM ایالات متحده در ماه آوریل را در روز دوشنبه و همچنین داده های مربوط به اشتغال در ماه مارس را روز سه شنبه را برای به روز رسانی اطلاعات کلی در مورد قدرت مداوم اقتصاد و کشش بازار رصد خواهند کرد که این موارد نیز بر قیمت طلا طی روزهای آتی تاثیرگذار خواهند بود.

کد خبر: ۱۴۸٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha