۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
گزارش رصد و پایش قیمت اقلام اساسی بازار منتهی به ۳۰ فروردین

گزارش رصد و پایش قیمت اقلام اساسی بازار منتهی به ۳۰ فروردین

کارگروه رصد و پایش قیمت اقلام اساسی و پرمصرف بازار کشو در گزارشی قیمت اقلام، منتهی به ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ و تغییرات آن نسبت به ماه قبل را اعلام کرد.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش این کارگروه قیمت اقلام و تغییرات آن نسبت به ماه قبل به شرح زیر می‌باشد:

با رصد ۵۲ قلم کالای اساسی و پرمصرف بازار منتهی به ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ که به همت انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان‌های سراسر کشور تهیه شده است مشخص گردید میانگین کشوری قیمت ۲۲ قلم کالا نسبت به ماه گذشته بدون تغییر مانده است.

تعداد ۲۱ قلم کالا از ۵۲ قلم کالا شامل: (گوشت گوسفند و گوساله - گوساله زنده - شکر بسته بندی - انواع چای - برنج ایرانی - ماکارونی - حبوبات - پیاز - گچ سفید - مقاطع فولادی - روغن موتور - کاغذ) نسبت به ماه گذشته افزایش قیمت بین یک تا ۱۰ درصد داشته اند.

قیمت (شکر فله - قند شکسته - گوجه فرنگی و خرما مضافتی) نسبت به ماه قبل افزایش قیمت بیش از ۱۰ درصد داشته است.

همچنین قیمت (تخم مرغ - موز - پرتقال تامسون - سیب زمینی و آب معدنی) نسبت به ماه قبل کاهش قیمت بین یک تا ۱۰ درصدی داشته اند.

بر اساس این گزارش قیمت اقلام (برنج طارم، برنج هاشمی، سیب زمینی، گوجه و رب گوجه فرنگی) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش قیمت بیشتر از ۱۰۰ درصدی داشته اند.

از نکات با اهمیت این گزارش می‌توان به محدود شدن عرضه روغن موتور در بازار و افزایش ناگهانی قیمت انواع کاغذ به دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد.

کد خبر: ۱۴۸٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha