۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
 شورای عالی اقتصادی اوراسیا با حضور بخش خصوصی کشورهای عضو برگزار می‌شود
معاونت بین‌الملل اتاق ایران اعلام کرد

شورای عالی اقتصادی اوراسیا با حضور بخش خصوصی کشورهای عضو برگزار می‌شود

مجمع اقتصادی اوراسیا هم‌زمان با نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا ۵ و۶ خرداد در بیشکک برگزار می‌شود. قرار است تشکل‌های اقتصادی با هماهنگی اتاق ایران حضور داشته باشند.

به گزارش بازار، طبق اعلام معاونت بین‌الملل اتاق ایران نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا و مجمع اقتصادی کشورهای عضو این اتحادیه ۵ و۶ خرداد ( ۲۶ و ۲۷ می) به صورت هم‌زمان در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار می‌شود. سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری درباره حضور و مشارکت تشکل‌های بخش خصوصی کشور در این نشست به اتاق ایران سپرده شده است.

طبق روال معمول، شورای عالی اقتصادی اوراسیا با حضور مقامات دولتی کشورهای عضو هر ۶ ماه برگزار می‌شود و برای اولین بار قرار است مجمع اقتصادی با حضور بخش خصوصی کشورهای عضو به صورت هم‌زمان برگزار شود.

شورای اقتصادی جنبه مشورتی دارد و تصمیمات آن در حوزه اقتصاد و حمل‌ونقل منطقه بسیار اثرگذار است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده در این نشست به برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در منطقه و به ویژه ایران که به دلیل شرایط حاکم بر منطقه تمرکز جدی روی آن وجود دارد، ایجاد صندوق یکپارچه‌سازی اوراسیا و سازوکار مالی آن، راه‌اندازی پلتفرم الکترونیک مشترک و ایجاد شرکت‌های مشترک تعاونی، تصمیم‌گیری شود.

با توجه به امکان حضور تشکل‌های بخش خصوصی در این نشست، می‌توان از این فرصت برای شبکه‌سازی تشکلی، ظرفیت‌سازی و کسب اطلاعات از بازارها استفاده کرد.

با توجه به اهمیت بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های موجود، معاونت بین‌الملل اتاق ایران نشستی را برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری درباره چگونگی حضور در نشست پیش‌رو برگزار کرد و اعضا روی حمایت ویژه بخش خصوصی از طرف دولت تاکید کردند و هماهنگی برای مذاکره درباره اقدامات مشترک بین کشورهای عضو اوراسیا را خواستار شدند.

کد خبر: ۱۴۸٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha