۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۴
بکارگیری ملوانان بومی در لنج‌های سفاری در استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

بکارگیری ملوانان بومی در لنج‌های سفاری در استان بوشهر

بوشهر- محمدی‌زاده استاندار بوشهر بر لزوم بکارگیری ملوانان بومی در لنج‌های سفاری استان بوشهر تاکید کرد.

احمد محمدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تاکید بر لزوم بکارگیری کارگران بومی در واحدهای جدید تولیدی و صنعتی اظهار داشت: یک واحد صنعتی بعد از سه چهار سال تلاش و فعالیت راه‌اندازی می‌شود و چندین دستگاه و مجموعه، اعم از بانک و سرمایه‌گذار و ادارات دولتی همکاری می‌کنند و باید نیروهای بومی را استخدام کنند.

وی افزود: بکارگیری نیروی بومی در این واحدها مهم‌ترین خواسته ماست و اگر نیروهای بومی مشغول نشوند، راه‌اندازی این واحدها هیچ آورده‌ای برای استان ندارد.

استاندار بوشهر خواستار ایجاد کارگروه برای حمایت از کارگران شد وخاطر نشان کرد: اداره کار و تامین اجتماعی و شرکت شهرک‌ های صنعتی و نماینده کارگران ( انجمن صنفی یا خانه کارگر) یک کار گروه تشکیل دهند، که مدافع حقوق کارگران باشند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه واحدهای در حال ساخت، از الان باید پیش‌بینی نیروی کار را داشته باشند تصریح کرد: اداره فنی و حرفه‌ای با نیازسنجیِ نیروی متخصص کارخانه‌ها و واحدهای در حال تاسیس، نسبت به آموزش نیروهای بومی در رشته‌های مورد نیاز اقدام کند تا در زمان بهره‌برداری، نیروی متخصص بومی در این شرکت‌ها جذب شوند.

وی با بیان اینکه باید تشکل‌های کارگری گسترش یابد ابراز داشت: این تشکل‌ها با کار کارشناسی و مطالبه‌گری صحیح و درست، نسبت به احقاق حقوق کارگران اهتمام ورزند.

استاندار بوشهر یادآور شد: ضروری است که کارفرمایان را ملزم به بکارگیری نیروهای بومی کنیم و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در این راستا تمام‌توان خود را به کار گیرد.

محمدی‌زاده بر لزوم بکارگیری ملوانان بومی در لنج‌های سفاری تاکید کرد و گفت: با رایزنی در مرکز کشور، مجوز سفر دوم را برای لنج‌ها گرفتیم ولی لنج‌داران بجای اینکه ملوانان خود را بومی انتخاب کنند، بخاطر صرفه‌جویی مختصر، از نیروهای غیر بومی استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: در شورای تامین مصوب کردیم که لنج‌ها بدون ملوان بومی نمی‌توانند سفر خارجی بروند و از دریابانی و گمرک خواسته‌ایم به لنج‌هایی که ملوان بومی استخدام‌ نمی‌کنند حق خروج ندهند.

استاندار بوشهر بر لزوم تامین مسکن برای کارگران استان بوشهر تاکید کرد و افزود: سیاست دولت آیت‌الله رئیسی خانه‌دار شدن اقشار مختلف مردم بویژه کارگران و اقشار کمتربرخوردار است و حتما در قالب تشکل‌ها، مشکل مسکن کارگران‌را حل می‌کنیم.

محمدی‌زاده گفت: کارگران در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند تا ترتیب اثر بدهیم و مشکل مسکن این عزیزان مرتفع شود.

وی بر لزوم اجرای دقیق مصوبه استخدام ۵۰ درصدی نیروی بومی در پارس جنوبی تاکید کرد و اظهار داشت: معاون منابع انسانی استانداری بوشهر با معاون وزیر نفت مذاکره کرده و مقرر شده این مصوبه، کاملا دقیق اجرایی شود و حتی عقب ماندگی ما در سال‌های گذشته را جبران کنند.

استاندار بوشهر گفت: اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی نیز پیگیری لازم را انجام دهد و از ابزارهای لازم استفاده کند تا حق بچه‌های استان ضایع نشود.

کد خبر: ۱۴۸٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha