۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
هدف دولت تولید سالیانه ۱۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده کشور است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

هدف دولت تولید سالیانه ۱۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده کشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت اراده جدی برای تولید سالیانه ۱۵۰ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده دارد و انتظار می‌رود محلات هدف بازآفرینی شهری تهران، سهم بیشتری از این میزان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش بازار، محمد آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با همراهی، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از بافت‌های فرسوده محله تختی واقع در منطقه ۱۲ شهرداری تهران با هدف آگاهی از ظرفیت‌ها و اراضی قابل بارگذاری برای تولید مسکن بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امنیت جانی ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری در خطر است، گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار واحد مسکونی ناپایدار و بدون سازه مناسب در بافت‌های فرسوده شناسایی شده و به همین دلیل موضوع بازآفرینی و حفظ جان ساکنان در بافت‌های فرسوده، به عنوان یکی از اولویت اصلی دولت مردمی سیزدهم قرار گرفته است.

محمدآئینی اظهار داشت: بر اساس پروانه‌های صادره در شهر تهران به ازای تخریب هر پلاک در حدود ۴.۴ واحد مسکن تولید شده است.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدارنیز با بیان اینکه در سند تحول دولت به موضوع نوسازی محله‌ای با رویکرد حمایت ویژه از توسعه‌گران در محلات هدف بازآفرینی شهری تاکید شده است، ادامه‌داد: انتظار بر این است سازمان نوسازی شهر تهران با توجه به تجارب ارزشمند گذشته خود در نوسازی محله‌ای پیشرو باشد و در نوسازی محلات علاوه بر ساخت و نوسازی مسکن، خدمات عمومی ساکنان نیز تامین می‌شود.

حاج علی اکبری شهر تهران را به عنوان نمونه نوسازی محله‌ای معرفی کرد و افزود: سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده دارای تجربه‌های بسیار خوبی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه از سال ۷۶ تا ۱۴۰۰ در مجموع ۴۳ درصد نوسازی در بافت‌های فرسوده تهران انجام شده است، گفت: با وجود اضافه شدن تعداد واحدهای نوسازی شده، جمعیت ساکن در بافت‌ها افزایش محسوسی نداشته است که این امر به‌طور عمده ناشی از افزایش خانوارهای کم جمعیت‌تر است.

وی با بیان این که تا قبل از راه اندازی دفاتر نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهر تهران، سهم تجمیع در موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده صفر بوده است، گفت: این در حالی است که سال گذشته این میزان به متوسط تجمیع پنج پلاک رسیده است

حاج علی اکبری گفت: اکنون ۴۰ هزار پلاک فاقد سند در بافت‌های فرسوده شناسایی شده که در نوسازی با مشکل روبه‌رو هستند.

کد خبر: ۱۴۸٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha