۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
تقابل خریدار و فروشنده برنده ای نداشت...

تقابل خریدار و فروشنده برنده ای نداشت...

ارزش معاملات خرد بازار همچنان بالای ۶ هزار میلیارد قرار دارد که این عدد نسبتا معقولی برای بازار است.

سمیه شوریابی؛ بازار: محمد جواد قصری کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بازار امروز یازدهم اردیبهشت بیان کرد: در پایان معاملات امروز شاخص کل با تغییر اندکی نسبت به دیروز در ناحیه یک میلیون و ۵۲۵ هزار واحدی قرار گرفت که نسبت به دیروز ۲/. درصد رشد داشت ولی روند شاخص کل هم وزن بهتر بود و با رشد ۱/۰۳ درصد در محدوده ۴۱۹ هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات خرد بازار همچنان بالای ۶ هزار میلیارد قرار دارد که این عدد نسبتا معقولی برای بازار است. نکته بسیار جذاب تر اینکه تقریبا از دو هفته گذشته، تعداد صف فروش های بازار در نزدیکی عدد ۲۰ قرار دارد و از آن روزهای تلخ بازار که بیش از نیمی از نمادهای بازار صف فروش بودند فاصله گرفته ایم و این نشان دهنده حال خوب بازار است. رنگ تابلوی بورس، تعادل میان سبز و قرمز را نشان می‌دهد. در انتهای بازار، تقابل خریداران و فروشندگان برنده ای نداشت.

سرانه خرید حقیقی در انتهای بازار ۲۱/۸ میلیون تومان ودر مقابل سرانه فروش حقیقی ۱۶/۵ میلیون تومان بود که نشان دهنده برتری قدرت خریدار حقیقی است.

قصری در ادامه افزود: اما جذابترین گروه ها از نظر حقیقی ها در پایان معاملات امروز: گروه های بانکی، دارویی و حمل و نقل بودند که البته از نیمه بازار به بعد، گروه قندی که در این چند وقت گذشته رشد کمتری داشتند و نیز با توجه به افزایش نرخ شکر خام، به این سه گروه نیز اضافه شد و تقریبا تمامی نمادهای این گروه صف خرید شدند.

اما در مقابل در گروه فلزات اساسی، سیمان و بیمه شاهد خروج پول حقیقی بودیم.

گفتنی است نمادهای وبصادر و شبریز صدرنشین ورود پول حقیقی ها بودند و نمادهای سخوز و فولاد بیشترین حمایت را از سوی حقوقی ها از آن خود کردند.

کف سازی یا تعادل!؟

تقابل خریدار و فروشنده برنده ای نداشت...

قصری با توجه به ناحیه مقاومتی شاخص بیان کرد: شاخص کل چند روزی هست که به محدوده مقاومتی یک میلیون و ۵۱۷ هزار واحدی الی یک میلیون و ۵۸۵ هزار واحدی وارد شده است، همان طور که انتظار می‌رفت و در تحلیل قبلی راجع به آن صحبت شد، نمادهای کوچکتر بازار در روزهای اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. اما از طرف دیگر شاخص کل هم وزن نیز از امروز وارد محدوده مقاومتی ۴۱۵ هزار الی ۴۲۷ هزار وارد شد و همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید این ناحیه مقاومتی درتلاقی با سقف کانال نزولی خودش قرار دارد و انتظار می‌رود که در چند روز آینده نمادهای کوچکتر بازار هم به اصلاح تکنیکالی بپردازد.

بررسی اندیکاتور Ratio

این کارشناس بازار سرمایه افزود: همانطور که در تصویر پایین مشخص است، این اندیکاتور در حالت نسبی شاخص کل به شاخص هم وزن در حال رسیدن به یک ناحیه حمایتی مهمی است و در صورت حمایت از آن ناحیه می‌توان انتظار داشت که نمادهای کوچکتر جای خود را با نمادهای بزرگتر و شاخص ساز عوض کنند و در هفته آینده این نمادها می‌توانند بیشتر مورد توجه بازار قرار بگیرند.

تقابل خریدار و فروشنده برنده ای نداشت...

سخن آخر

در انتها قصری با توجه به اینکه بازار در محدوده مقاومتی تکنیکالی قرار دارد؛افزود: به نظر می آید که خیلی از سهامداران و معامله گران حرفه ای منتظر یک اصلاح تکنیکالی در بازار هستند تا بتوانند سبد بورسی جدیدی در قیمت های مناسب بچینند، با خریدهای به موقع از بازار استفاده کنید.

کد خبر: ۱۴۸٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha