۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی؛ پایان سکانس استفاده از رانت دولتی| جاده انحصار باریک می شود
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار:

واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی؛ پایان سکانس استفاده از رانت دولتی| جاده انحصار باریک می شود

فیروزی عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: وقتی بخش خصوصی به این خودروسازی‌ها ورود کند شرایط بهتری رقم خواهد خورد چرا که تامین منافع و رضایت مردم برای بخش خصوصی مهم است و از رانت های دولتی استفاده نمی‌کند.

حجت الله فیروزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به واگذاری سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی اظهار کرد: این واگذاری هم مطالبه نمایندگان مردم و هم از جمله مطالبات خود مردم است.

وی با بیان اینکه دولت در دو خودروسازی مذکور سهام زیادی ندارد، گفت: در حال حاضر دولت ۶ الی ۷ درصد در این خودروسازی ها سهام دارد با این حال بحث این است که وقتی سهام این خودروسازی‌ها دولتی نیست چرا مدیریت آن به سمت دولت است و دولت در این بخش تصدی‌گری می‌کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مدیریت دولت بر خودروسازی مورد ایراد مجلس است، تاکید کرد: دولت نمی‌تواند با حداقل سهم مدیریت خودروسازی را در اختیار بگیرد و سیاستگذاری را انجام دهد.

وی اظهارکرد: در حال حاضر در مرحله ارزشگذاری قیمت سهام این دو خودروسازی هستیم تا این سهام به بخش خصوصی واگذار شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: طبیعی است که وقتی بخش خصوصی به این خودروسازی‌ها ورود کند شرایط بهتری رقم خواهد خورد چرا که تامین منافع و رضایت مردم برای بخش خصوصی مهم است و این بخش از رانت های دولتی استفاده نمی‌کند و خود به خود مجبور است رضایت مردم را کسب کند از این جهت حتماً اگر خودروسازان به بخش خصوصی واگذار شوند تحولات در تولید خودرو، هم نسبت به تیراژ و کیفی سازی مد نظر قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مدیریت بخش خصوصی بر خودروسازی حتما می‌تواند مانع هدایت مردم به سمت خرید انحصاری از این دو خودرو سازی شود.

کد خبر: ۱۴۸٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha