۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹
قیمت فروش نفت عربستان به آسیا کاهش می‌یابد

قیمت فروش نفت عربستان به آسیا کاهش می‌یابد

معامله‌گران از برنامه عربستان برای کاهش قیمت فروش محموله‌های نفت به مشتریان آسیایی برای تحویل در ماه ژوئن خبر دادند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، معامله‌گران اعلام کردند از آنجا که قرنطینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، کاهش تقاضا در چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان را در پی داشته است، احتمال دارد عربستان قیمت‌های رسمی فروش نفت خام به مقصد آسیا را برای تحویل در ماه ژوئن پس از افت شاخص‌ها نسبت به رکوردهای ماه گذشته میلادی کاهش دهد.

بازار جهانی نفت خام ماه گذشته میلادی به‌دلیل تحریم‌های غرب علیه روسیه، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام و فرآورده‌های نفتی جهان، با نوسان روبه‌رو شد، این شرایط محدودیت عرضه‌ و در پی آن افزایش قیمت‌های موقت و مدت‌دار خاورمیانه به بالاترین حد را در پی داشت.

با این حال، محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در سراسر چین سبب کاهش تقاضا شد و این شرایط افت قیمت‌ها را به‌دنبال داشت، همچنین حجم زیادی از محموله‌های نفت خام روسیه که به‌دلیل تحریم‌های اروپا تغییر مقصد داده‌اند همچنان به سمت چین و هند می‌روند، این در حالی است که ژاپن و کره جنوبی در حال آزادسازی ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت هستند و این شرایط سبب کاهش نگرانی‌های عرضه می‌شود.

با توجه به این تحولات، انتظار می‌رود شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو قیمت رسمی فروش (OSP) نفت خام سبک عربی را برای تحویل در ماه ژوئن ۵ تا ۵.۵۰ دلار برای هر بشکه کاهش دهد. یکی از معامله‌گران گفت: کاهش قیمت‌ها به‌دلیل تضعیف حاشیه‌های سود پالایش در چین در پی قرنطینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و نبود سهمیه‌بندی صادرات محصولات رخ داده است. این محدودیت مانع ارسال سوخت اضافی از سوی پالایشگاه‌های چینی می‌شود.

عربستان قیمت نفت خود را بر اساس پیشنهاد مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود نسبت به ماه گذشته، بر اساس قیمت فرآورده‌ها تعیین می‌کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha