۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
پروژه‌های نقشه راه «جهش تولید» در زنجان اولویت‌بندی شود
استاندار زنجان:

پروژه‌های نقشه راه «جهش تولید» در زنجان اولویت‌بندی شود

زنجان - استاندار زنجان با بیان اینکه نقشه راه برای عملیاتی کردن شعار سال مد نظر قرار گیرد، گفت: نقشه راه باید شامل پروژه‌ها و تصمیمات باشد و پروژه‌های نقشه راه جهش تولید در استان اولویت‌بندی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی زنجان در محل استانداری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برای تحقق شعار سال باید با برنامه وارد کار شد.

وی اظهار کرد: اقدامات انجام گرفته باید به مردم گزارش داده شود و این اقدامات مربوط به یک شخص و سازمان نیست بلکه اقدامات برای نظام بوده و تمام کارهای انجام شده از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون بوده است.

استاندار زنجان گفت: باید برای تقویت ظرفیت‌ بخش خصوصی در استان زنجان تلاش شود و اگر از ظرفیت بخش خصوصی برای رسیدن به اهداف و تحقق جهش تولید، استفاده کنیم موفق  خواهیم شد.

حقیقی تاکید کرد: جهش تولید به معنی حمایت از قشر خاصی نیست و  برای ایجاد انگیزه باید از تمام لایه‌های جامعه حمایت شود.

وی با بیان اینکه نقشه راه جهش تولید، نیازمند تعریف مدل است ، ابراز داشت: داشتن مدل به تکمیل زنجیره ارزش داخلی و اولویت‌بندی تخصیص ارز به پروژه‌ها کمک می‌کند.

استاندار زنجان، برفعال سازی کمیته اشتغال استان تاکید کردو افزود: در سال جهش تولید باید اشتغال تقویت شود و در سال جهش تولید چند واحد تولیدی در خرداد ماه به بهره برداری می‌رسد.

حقیقی با بیان اینکه نقشه راه برای عملیاتی کردن شعار سال مد نظر قرار گیرد و نقشه راه باید شامل پروژه‌ها و تصمیمات باشد ، افزود: پروژه‌های نقشه راه جهش تولید در زنجان اولویت‌بندی شود.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها ممکن است جهش تولید نداشته ولی برخی از پروژه‌ها جهش تولید داشته باشد، افزود: باید پروژه‌های اولویت دار تعریف شود.

استاندار زنجان، افزود: نقشه راه جهش تولید استان باید در یک سیستم نرم‌افزاری تعریف شود و مهمترین الزام تحقق نقشه راه جهش تولید استان، سرعت و دقت همزمان درحمایت از آن می‌باشد.

حقیقی براجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت نقشه راه جهش تولید استان برای ۶ ماهه اول سال  تاکید کردو افزود: کمیته‌ای از نهادهای خدماتی و امنیتی برای نظارت بر نقشه راه جهش تولید استان تشکیل شده و نقشه راه تکمیلی هم توسط دبیرخانه از طریق رسانه ملی به مردم تبیین شود.

وی تصریح کرد: فعالسازی اهرم‌های کمک‌کننده بودجه در تحقق نقشه راه جهش تولیدبسیار مهم است و مدیران باید برای تحقق جهش تولید نسبت به جذب اعتبارات ملی تلاش کنند و پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان باید با دریافت مصوبه قانونی، نهایی و عملیاتی شود.

کد خبر: ۱۴٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha