۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
۶۰۰ هزار کارگر ساختمانی در مازندران بیمه هستند
در گفتگو با بازار؛

۶۰۰ هزار کارگر ساختمانی در مازندران بیمه هستند

ساری- رئیس انجمن کارگران ساختمانی مازندران شمار کارگران ساختمانی بیمه شده استان را ۶۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: قطع بیمه برخی از کارگران ظلم آشکار در حق این قشر است.

سید هادی ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار شمار بیمه پردازان کارگران ساختمانی را زیر ۶۰۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: بیمه بسیاری از کارگران ساختمان ناجوانمردانه قطع شد و برخی را توانتسیم برقرار کنیم.

وی با اظهار اینکه ۶۰۰ تا ۷۰۰ متقاضی بیمه در کشور وجود دارد، گفت: باید اصلاحیه قانونی صورت گیرد تا بتوانیم کارگران متقاضی را بیمه کنیم.

رئیس انجمن کارگران ساختمانی مازندران افزود: طی سال ۹۳ طی توافقاتی که با تامین اجتماعی انجام دادیم استادکاران و کاران را به سه دسته تقسیم کردیم، گفت: این افراد به کارگران درجه یک، درجه دو و سه تقسیم شدند اما طی این سال ها تامین اجتماعی تمامی مصوبات را زیرپا گذاشت که ظلم آشکار محسوب می شود.

وی ندادن سرانه بیمه، قطع بیمه را از دیگر ظلم های وارده دانست و گفت: افزایش سرانه حق بیمه با هیچ حساب و کتابی جور درنمی آید و مبلغ بیمه پرداختی کارگران ساختمان ۳۶۰ هزار تومان است.

ساداتی با اظهار اینکه کارگران ساختمانی فاقد بیمه بیکاری هستند و غرامت ایام بیکاری دریافت نمی کنند، افزود: اگر حادثه ای برای کارگری رخ دهد و ساختمان بیمه تکمیلی نداشته باشد، تامین اجتماعی کارگران را به خدا می سپارد و حمایتی نمی کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha