۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
واریز ۱۳۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بورس

واریز ۱۳۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بورس

بنابر اعلام روابط عمومی و امور مجلس صندوق توسعه ملی، دو قسط ۶۵۰ میلیارد تومانی از سوی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شد.

به گزارش بازار، با برطرف شدن موانع بین صندوق توسعه ملی و صندوق تثبیت بازار سرمایه، روز شنبه ۱۰ اردبیهشت، دو قسط ۶۵۰ میلیارد تومانی در مجموع ۱۳۰۰ میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بورس واریز شد.

اواخر فروردین ماه معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صئاوسیما از تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه تا پایان فروردین در صورت امضا شدن قرارداد سازمان بورس یا صندوق تثبیت بازار سرمایه با صندوق توسعه ملی خبر داده بود که پرداخت این دو قسط نشان می‌دهد اختلاف نظر بین دو صندوق برطرف شده است.

صندوق توسعه ملی پیشتر اعلام کرده بود باید ماهانه ۶۵۰ میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار و در مجموع دو هزار میلیارد تومان تا پایان اردیبهشت پرداخت کند که با واریز این مبلغ قسط اردیبهشت ماه پرداخت شد.

صندوق توسعه ملی از بهمن ۱۴۰۰ تاکنون نزدیک ۳ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده که شامل یک قسط هزار میلیاردی، یک قسط هزار و صد میلیاردی و یک قسط ۶۵۰ میلیارد تومانی بوده، اما به گفته مسئولان صندوق فقط بابت هزار میلیارد تومان اول قرارداد امضا شده بود، از این رو صندوق توسعه پرداخت‌های بعدی را مشروط به امضای قرارداد با سازمان بورس اعلام کرده بود که به نظر می‌رسد روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری با حل اختلاف دو طرف، واریز اقساط ۶۵۰ میلیارد تومانی آغاز و دو قسط به صورت یکجا (۱۳۰۰ میلیارد تومان) پرداخت شده است که این روند تا تسویه مبلغ تعهد شده، ادامه خواهد داشت.

این اقدام صندوق توسعه ملی در راستای مصوبه اردیبهشت ۱۴۰۰ سران قوا است که صندوق توسعه ملی متعهد شده بود حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان در حمایت از بورس به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha