۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
رکورد تولید برنج امسال در مازندران شکسته می شود
معاون استاندار مازندران:

رکورد تولید برنج امسال در مازندران شکسته می شود

آمل - معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران گفت: تولید برنج در استان امسال از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن فراتر خواهد رفت و این نشانه رکوردشکنی در این بخش است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن خیریان پور عصر شنبه در حاشیه اولین نشای مکانیزه برنج استان در گفتگو با خبرنگاران در روستای فیروزکلای آمل با اشاره به اینکه پیش بینی می شود با شرایط مناسب و ایده آل کشت برنج در استان مواجه باشیم، اظهار داشت: با تخصیص ۳۰۰ دستگاه جدی نشاکار پیش بینی می شود میزان برداشت مکانیزه برنج به ۹۰ درصد افزایش یابدو

وی با بیان اینکه سال قبل ۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای استان مکانیزه نشا شده است، افزود: پیش بینی می شود امسال میزان تولید برنج از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن فراتر رود.

وی به تسهیلات ارزان قیمت برای مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: این امر نشان از توجه دولت به شالیکاری در استان دارد.

خیریانپور با اظهار اینکه فاز اول پایانه بین المللی صادرات برنج در استان بهره برداری شده است، توسعه پایانه های صادراتی را از جمله برنامه ها برای توسعه و تکمیل زنجیره تولید بیان کرد و گفت: امسال بهره برداری از پایانه های صادراتی جزو اولویت ها است.

معاون استاندار مازندران میزان تولید محصولات کشاورزی را در استان بیش از هفت میلیون تن بیان کرد و گفت: در حال حاضر چهار پایانه صادراتی شامل گل و گیاهف برنج، مرکبات و ماهیان خاویاری در استان در دست ساخت است.

خیریان پور با بیان اینکه مازندران نقش محوری در تولیدات کشاورزی و رونق اقتصادی این بخش دارد، تصریح کرد: برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت داده می شود.

کد خبر: ۱۴٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha