۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
دست انداز اصلاح پیش روی شاخص!
روز خوشمزه غذایی ها در بورس

دست انداز اصلاح پیش روی شاخص!

شاخص کل و شاخص هم وزن از نظر تکنیکالی به مقاومت های خود رسیده اند و در اسیلاتور های خود واگرایی های منفی دارند و این نشان دهنده اصلاح می‌باشد برای کوتاه مدت.

سمیه شوریابی؛ بازار: آراد پورکار تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به باز امروز، دهم اردیبهشت گفت: امروز بازار معاملات با رشد هزار واحدی شاخص کل همراه بود که باعث شد آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۵۲ هزار واحدی قرار دهد. شاخص هم وزن با رشد ۰/۸۵ نیز همراه بود.

وی افزود: امروز بازار خروج ۱۲ میلیارد تومان پول از جانب حقیقی ها را به خود دید. ارزش معاملات خرد به محدوده ۵/۶ هزار میلیارد تومان نیز رسید.

نماد های فملی و فولاد نیز بیشترین حمایت را از سوی حقوقی ها و نماد های پردیسح و خزامیا بیشترین ورود پول از جانب حقیقی ها را داشتند و نیز بیشترین ورود پول حقیقی مربوط به محصولات غذایی به جز قند و شکر، زراعت، محصولات نفتی، سرمایه گذاری ها و استخراج کانه های فلزی و همچنین بیشترین خروج پول حقیقی مربوط به: صندوق سرمایه گذاری قابل معامله، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی بود.

شاخص دست به گریبان پالایشی ها

پورکار افزود: با توجه به نرخ کرک اسپرد بهترین صنعتی که می‌تواند بحث رشد شاخص کل را انجام دهد صنعت پالایشی ها است که امروز هم معاملات خوبی را از آن شاهد بودیم و این در حالی است که رشد پالایشی ها از لحاظ بنیادی نیز تأیید شده است. ‌

شاخص دست به گریبان پالایشی ها

روز خوشمزه غذایی ها

این مؤلف و مدرس بازار سرمایه با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ غذایی ها افزود: غذایی ها امروز خیلی خوب معامله شدند، نکته ای که در بحث غذایی ها داریم بحث حذف ارز ۴۲۰۰ می باشد که یک معیار تکمیل کننده آن بحث افزایش نرخی است که شرکت ها باید بگیرند به خاطر این که فعلا مواد اولیه، افزایش نرخ پیدا کرده است ولی باید دید به تناسب افزایش نرخی که در مواد اولیه و بهای تمام شده داشتیم آیا نرخ هم افزایش پیدا می‌کند یا نه، که بتواند حاشیه سود این ها رو نگه دارد.

روند شاخص

پورکار در انتها خاطر نشان کرد: روند میان مدت و بلند مدت بازار مشکل خاصی ندارد، یک مقدار اصلاح را برای بازار در پیش داریم و این اصلاح می‌تواند بعد از یک استراحت و ورود پول های تازه نفس به سوی بازار، در جهت افزایش قدرت روند باشد.

کد خبر: ۱۴۸٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha