۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
ضرورت افزایش نظارت بر بازارهای میوه و تره بار
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

ضرورت افزایش نظارت بر بازارهای میوه و تره بار

تربتی نژاد، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: یکی از عوامل افزایش قیمت میوه در کلانشهرها، افزایش مصرف میوه و صیفی جات در کشور است، در یک ماه اخیر با تشدید شیوع بیماری کرونا، پزشکان برای تقویت سیستم ایمنی بدن تجویز به مصرف میوه کرده اند که این مسئله مردم را به افزایش خرید این محصولات ترغیب کرده است.

به گزاش بازار به نقل از خانه ملت، نورمحمد تربتی‌نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در واکنش به افزایش قیمت میوه و صیفی جات در بازار پایتخت، گفت: در چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت محصولات در بازار میوه و تره بار تهران هستیم که این مسئله مشکلاتی را برای خانوارها ایجاد کرده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از عوامل افزایش قیمت میوه در کلانشهرها، افزایش مصرف میوه و صیفی جات در کشور است، در یک ماه اخیر با تشدید شیوع بیماری کرونا، پزشکان برای تقویت سیستم ایمنی بدن تجویز به مصرف میوه کرده اند که این مسئله مردم را به افزایش خرید این محصولات ترغیب کرده است.

وی گفت: قطعا زمانی که عرضه و تقاضا در هر بازار اقتصادی به هم بریزد، باید شاهد بروز آشفتگی در قیمت محصولات باشیم، بنابراین وزارت جهاد کشاورزی باید با تزریق و تأمین محصولات مورد نیاز مردم، بازار را به سمت تعادل هدایت کند.

یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت میوه و صیفی جات، کاهش نظارت است

تربتی نژاد ادامه داد: یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت میوه و صیفی جات، کاهش نظارت است، زیرا در شرایط کنونی بازرسان و دستگاه‌های نظارتی تمرکز خود را در کنترل بازار محصولات بهداشتی و ضدعفونی گذاشته اند، بنابر این این دستگاه ها باید نظارت خود بر بازار میوه و تره بار را تقویت کنند.

کد خبر: ۱۴٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha