۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
جاذبه‌های کمتر دیده شده‌ اصفهان

جاذبه‌های کمتر دیده شده‌ اصفهان

اصفهان پر از اماکن تاریخی مشهور است.

به گزارش بازار، اصفهان پر از اماکن تاریخی مشهور است. از میدان نقش جهان گرفته تا سی و سه پل، پل خواجو، چهارباغ و چهل ستون، همیشه در صدر لیست گردشگران برای بازدید هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی جاذبه‌هایی بپردازیم که نامشان کمتر شنیده شده و به تبع آن کمتر مورد توجه و بازدید گردشگران قرار گرفته‌اند.

خانه مشروطیت
خانه مشروطیت بنایی تاریخی متعلق به دوره‌ی قاجار، در ضلع شرقی میدان نقش جهان و حوالی خیابان نشاط واقع شده است. این خانه با دو حیاط بیرونی و اندرونی و دو شاه نشین، دارای شیشه‌کاری‌های بسیار چشم‌نواز، گچ بری‌های استادانه و درهای نفیس است. هرچند این بنا کم‌تر شناخته شده و معمولاً خلوت است، اما از نظر ظرافت و زیبایی از سایر خانه‌های تاریخی چیزی کم ندارد. در زمان جنبش مشروطه ایران، این خانه محل ملاقات مشروطه خواهان اصفهان و بزرگان ایل بختیاری بوده است و چند سالی است که به دلیل اهمیت تاریخی، فرهنگی و سیاسی‌اش تبدیل به موزه شده و بخشی از اسناد و مدارک مشروطه در آن به نمایش در آمده است.

تالار اشرف
تالار اشرف باقیمانده یکی از زیباترین کاخ‌های دوره صفویه به نام کاخ اشرف بوده که گویا در زمان سلطنت شاه سلیمان صفوی ساخته شده است. این بنا در غرب خیابان استانداری و در محدوده باغ استانداری اصفهان واقع است. تالار اشرف از لحاظ نقاشی‌های زرنگار، گچبری‌های پرکار، مقرنس‌های زیبا و طاق‌های متناسب ضربی، شکوه خاصی دارد و حتی تزییناتش به مراتب بهتر و سالم‌تر از تززینات کاخ چهلستون یا کاخ هشت بهشت باقی مانده است.

مجموعه‌ی علیقلی آقا
این بنا مجموعه‌ای دارای چهار قسمت: مسجد، زورخانه، حمام و بازار است که توسط فردی به نام علیقلی آقا در دوران صفویه به رسم نیکوکاری ساخته و وقف شده است. این بنا یکی از مکان‌های ناشناخته اصفهان و در محله بیدآباد واقع شده است. بافت قدیمی این منطقه و دکان‌های سنتی بازارچه‌ی آن، حال و هوای محله‌های قدیمی را به خوبی منعکس می‌کند. مسجد مجموعه علیقلی آقا نیز در یکی از گذرهای بازار قرار دارد و دارای نمایی از کاشی‌های فیروزه‌ای، صحن و شبستان کوچکی است و در جنوب آن ایوان و محرابی از سنگ مرمر و کاشی به چشم می‌خورد.

سفر هوایی به اصفهان

اگر به دنبال بلیط هواپیما ارزان برای سفر به اصفهان هستید، می توانید به بخش خرید بلیط پرواز داخلی اسنپ‌تریپ سری بزنید.

در قسمت بالای سایت یا اپلیکیشن اسنپ‌تریپ، مبدا و مقصد خود را مشخص کنید. برای خرید بلیط هواپیما اصفهان تهران، نام این شهرها را در قسمت جستجو وارد کرده، سپس تاریخ مورد نظرتان را مشخص کنید. اسنپ‌تریپ، لیستی از پروازهای ایرلاین های مختلف را برای شما نمایش می‌دهد. با انتخاب پرواز و ورود اطلاعات فردی به سادگی وارد صفحه‌ی پرداخت شده و خرید شما نهایی می شود.

کد خبر: ۱۴۸٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha