۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
مشوق های لازم برای حضور سرمایه گذار در ایلام فراهم شود
یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازار:

مشوق های لازم برای حضور سرمایه گذار در ایلام فراهم شود

ایلام- پوراحمد، کارشناس اقتصادی در استان ایلام با اشاره به ظرفیت های استان ایلام برای سرمایه گذاری، گفت: مشوق های لازم برای حضور سرمایه گذاری در ایلام فراهم شود.

علیرضا پوراحمد در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان ایلام یک بهشت واقعی برای سرمایه گذاری است، از ظرفیت های نفت و گاز گرفته تا کشاورزی و گردشگری همه نشان از ظرفیت های بالای این استان برای سرمایه گذاری دارد.

وی با اشاره به محرومیت استان ایلام در بخش زیرساخت ها، بیان کرد: به رغم محرومیت های استان در سال های اخیر حرکات مثبت و خوبی برای حضور سرمایه گذاران در استان فراهم شده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه بیان کرد: مسئولان از حضور سرمایه گذاران در استان به خوبی با ارائه تسهیلات و مشوق های لازم مثل زمین های ارزان قیمت، تسهیلات ارزان قیمت و فراهم کردن دیگر زیرساخت های مورد نیاز استقبال می کنند.

پوراحمد بیان کرد: استان ایلام در بخش نفت و گاز و پتروشیمی دارای ظرفیت های گسترده ای است که باید سرمایه گذاران این فرصت برای حضور در استان استفاده می کنند.

صنایع پایین دستی پتروشیمی از مهمترین ظرفیت های استان ایلام برای سرمایه گذاری است
وی گفت: صنایع پایین دستی پتروشیمی از مهمترین ظرفیت های استان ایلام برای سرمایه گذاری است، با وجود پتروشیمی ایلام و تولید مواد اولیه بسیاری از کسب و کارهای پایین دستی در استان می تواند به خوبی ایجاد شود.

مشوق های لازم برای حضور سرمایه گذار در ایلام فراهم شود

پور احمد اضافه کرد: وجود مواد اولیه فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش های پایین دستی پتروشیمی در استان است، این ظرفیت سرمایه گذاری در استان دست نخورده است.

وی با اشاره به مزیت های بزرگ سرمایه گذاری در استان، افزود: مرز مهران یکی از مزیت های بزرگ برای سرمایه گذاری است چراکه سرمایه گذاران می توانند با کمترین هزینه کالاهای خود را صادر کنند.

سرمایه گذاران باید بیشتر با ظرفیت ها و مشوق های سرمایه گذاری در استان آشنا شوند
وی گفت: دولت مشوق های خوبی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم مثل ایلام فراهم کرده است، سرمایه گذاران باید بیشتر با ظرفیت ها و مشوق های سرمایه گذاری در استان آشنا شوند.

این کارشناس مسائل اقتصادی اضافه کرد: در حال حاضر دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در استان به خوبی ظرفیت های استان را معرفی کرده اند و حضور سرمایه گذاران در استان رونق خوبی گرفته است.

پوراحمد افزود: تحرکات و طرح های خوبی در حوزه سرمایه گذاری در استان در بخش های گلخانه، فولاد، تولید نوشیدنی، کشاورزی و...اجرایی شده که نشان از آینده ای درخشان در استان دارد.

وی گفت: قطعا استان ایلام در آینده حرف های زیادی را در بخش های مختلف برای سرمایه گذاری دارد، این استان می تواند پل ارتباطی ایران و کشور عراق برای تولید و صادرات محصولات باشد.

کد خبر: ۱۴۷٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha