۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
توسعه معادن در استان سمنان با رعایت مسائل زیست‌محیطی برنامه‌ریزی شود
استاندار سمنان:

توسعه معادن در استان سمنان با رعایت مسائل زیست‌محیطی برنامه‌ریزی شود

سمنان- استاندار سمنان با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال جدید گفت: توسعه معادن در استان با رعایت مسائل زیست‌محیطی برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشناگر ظهر شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه ورود سهام دولتی به بورس اقدامی کمک‌کننده برای تحقق اهداف اقتصادی و شعار جهش تولید است، اظهار داشت: توسعه معادن در استان با رعایت مسائل زیست‌محیطی در راستای تحقق شعار سال جدید برنامه‌ریزی شود.

وی بابیان اینکه تقویت فناوری و دانش بومی موجب رفع موانع تولید و جهش تولید می‌شود، بیان کرد: یکی از مشکلات معادن استان سمنان خام فروشی است که به‌عنوان یک چالش جدی در مسیر توسعه این بخش قرار دارد و باید نسبت به فرآوری منابع معدنی در استان اهتمام بیشتری بورزیم.

رعایت زنجیره تولید عامل افزایش بهره‌وری از معادن

استاندار سمنان رعایت زنجیره تولید و نزدیکی مواد اولیه به واحد فرآوری موجب افزایش بهره‌وری می‌شود، افزود: باید این نکته مهم در دستور کار مسئولان و بهره‌برداران معدنی در سطح استان قرار گیرد.

آشناگر خاطرنشان کرد: دولت با واگذاری سهام خود به بخش خصوصی گام خوبی برای جهش تولید برداشته است و مدیران باید با برنامه‌ریزی‌های اصولی و کاربردی برای بهبود نرخ رشد اقتصادی تلاش کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در راستای قطع زنجیره کرونا نقش مؤثری ایفا می‌کند، افزود: استان سمنان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و مردم باید رعایت نکات بهداشتی را در دستور کار قرار دهند تا شرایط به روال عادی سابق بازگردد.

تثبیت کرونا در استان سمنان

استاندار سمنان با اشاره به تعداد مبتلایان به کرونا در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کرونا در استان سمنان به تثبیت رسیده است و برای تداوم سیر نزولی مبتلایان باید رعایت نکات بهداشتی را در دستور کار قرار دهیم.

آشناگر بابیان اینکه در زمان اوج شیوع کرونا تعداد بیماران در استان سمنان به ۵۰۰ نفر رسیده بود که اکنون این آمار به ۱۲۰ نفر رسیده است، یادآور شد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای قطع زنجیره کرونا در استان استفاده کرد.

کد خبر: ۱۴٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha