۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
افزایش سطح قیمت ها در بازار سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش سطح قیمت ها در بازار سهام

برخی گزارش های مثبت از شرکت های بزرگ نظیر متا، موجب افزایش سطح قیمت ها در بازار سهام شده است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:


۱️- برخی گزارش های مثبت از شرکت های بزرگ نظیر متا، موجب افزایش سطح قیمت ها در بازار سهام شده است، که یک حرکت اصلاحی صعودی کوتاه مدت را در شاخص های سهام ایجاد کرده و احتمال صعود بیشتر نیز در کوتاه مدت وجود دارد. در میان مدت اما همچنان احتمال اول ادامه روند نزولی، با پایان اصلاح کوتاه مدت خواهد بود.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، روز گذشته شاخص هفتگی تغییرات موجودی ذخایر نفت خام آمریکا اعلام شد، و کمتر از انتظار ها افزایش حدود ششصد هزار بشکه ای را نشان می داد، که در کوتاه مدت موجب افزایش قیمت نفت گردید. در حال حاضر قیمت همچنان در محدوده میانگین های میان مدت روزانه در نوسان است و در کوتاه مدت احتمال اول ادامه موج صعودی خواهد بود.

۳️- در بازار طلا، در ادامه روند نزولی میان مدت و با افزایش تقاضا برای دلار، قیمت سطح حمایتی روانی ۱۹۰۰ دلاری را با اعتبار شکسته و احتمال نزول قیمت در میان مدت افزایش یافته است. در کوتاه مدت احتمال حرکات اصلاحی و صعودی در محدوده ۱۸۸۰ دلاری وجود دارد.

۴️- در برابری دلار به ین ژاپن، با توجه به تاکید بانک مرکزی ژاپن در نشست بامداد امروز مبنی بر ادامه سیاست های تسهیلی، تقاضا برای ین ژاپن در برابر دلار آمریکا باز هم کاهش داشته و قیمت با عبور معتبر از محدوده سقف بیست ساله، در قیمت ۱۲۹.۱، احتمال صعود میان مدت را تقویت کرده است. در کوتاه مدت احتمال پولبک وجود دارد.

۵️- در برابری یورو به دلار، قیمت در ادامه روند نزولی، حمایت ۱.۰۵۷۰ را نیز شکسته و به پایین ترین سطح از برابری در بیش از پنج سال اخیر رسیده است. ضمن اینکه قیمت در نزدیکی کف بیست ساله قرار دارد و واکنش به این محدوده، تعیین کننده خواهد بود. امروز شاخص فصلی تولید ناخالص داخلی آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند قیمت تاثیرگذار باشد.

۶️- در برابری پوند به دلار، قیمت در ادامه روند نزولی به محدوده حمایتی ۱.۲۵۳۰ رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. احتمال اول در میان مدت همچنان ادامه روند نزولی است و در کوتاه مدت با توجه به نزولی شارپی قیمت در روزهای اخیر، احتمال حرکات اصلاحی قیمتی و زمانی وجود دارد. امروز شاخص فصلی تولید ناخالص داخلی آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند قیمت تاثیرگذار باشد.

کد خبر: ۱۴۷٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha