۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
مایکروسافت از قرار دادن سرویس «وی پی ان» رایگان بر روی مرورگر Edge خبر داد
تازه های نرم افزاری؛

مایکروسافت از قرار دادن سرویس «وی پی ان» رایگان بر روی مرورگر Edge خبر داد

شرکت مایکروسافت با انتشار بیانیه ای از ارائه سرویس اختصاصی وی پی ان رایگان این شرکت بر روی مرورگر اختصاصی خود یعنی Edge خبر داد.

به گزارش بازار، با رقابت شکل گرفته اخیر میان غول ها بزرگ فناوری اطلاعات جهان همچون اپل و گوگل بر سر ارائه سرویس های «وی پی ان» رایگان به مشتریان خود، شرکت مایکروسافت نیز از ارائه سرویس اختصاصی وی پی ان رایگان بر روی مرورگر اختصاصی خود یعنی Edge خبر داد.

این سرویس جدید مایکروسافت قرار است با نام تجاری Microsoft Edge Secure Network بر روی مرورگر Edge نصب شود که توسط شرکت بزرگ Cloudflare تولید شده است.

البته استفاده از این وی پی ان کاملا رایگان نبوده و کاربران Edge تنها تا سقف ۱ گیگابایت در ماه می توانند به صورت رایگان از آن استتفاده کرده و در صورت نیاز به حجم دانلود بیشتر، باید هزینه آن را پرداخت نمیاند.

همچنین اگر کاربر مرورگر Edge هستید برای استفاده از این سرویس جدید باید حتما با استفاده از اکانت مایکروسافت خود وارد مرورگر شوید و در قسمت Microsoft Account میزان حجم دانلود باقیمانده از سرویس وی پی ان خود را چک نمایید.

شرکت Cloudflare که در تولید این وی پی ان، شریک تجاری مایکروسافت محسوب می شود نیز نسبت به حفظ حریم خصوصی کاربران متعهد شده و همچننی تاکید کرده که هیچگونه تاریخچه مربوط به وب سایت های جستجو شده از طریق این وی پی ان توسط این شرکت ثبت و ضبط نشده و تمامی این موارد پس از ۲۵ ساعت به صورت خودکار از حافظه این شرکت پاک خواهند شد.

البته با توجه به سابقه نه چندان خوب شرکت های بزرگ آی تی همچون فیسبوک و توئئیتر در همکاری با سرویس های امنیتی آمریکا، اعتماد به چنین سرویس هایی به ویژه از نوع رایگان، بدون ریسک نبوده و کاربران باید نسبت به استفاده از چنین خدماتی احتیاط لازم را به عمل آورند.

کد خبر: ۱۴۷٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha