۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
ادامه روند نزولی طلا؛ لزوم شکسته شدن ۱۸۹۰ دلار برای تغییر روند قیمت
تحلیل بازار جهانی طلا؛

ادامه روند نزولی طلا؛ لزوم شکسته شدن ۱۸۹۰ دلار برای تغییر روند قیمت

قیمت طلا در چند روز گذشته با قدرت گرفتن بیشتر دلار به شدت کاهش یافته و اکنون به پایین ترین قیمت خود یعنی ۱۸۸۰ دلار سقوط کرده است که پایین ترین قیمت از ۲۴ فوریه امسال محسوب می شود.

به گزارش بازار، قیمت طلا در چند روز گذشته با قدرت گرفتن بیشتر دلار به شدت کاهش یافته و اکنون به پایین ترین قیمت خود یعنی ۱۸۸۰ دلار سقوط کرده است که پایین ترین قیمت از ۲۴ فوریه امسال محسوب می شود.

علاوه بر این، قیمت تقریباً ۱۰ درصد نسبت به بالاترین میزان خود در سال گذشته کاهش یافته است. به همین ترتیب، قیمت نقره نیز از بالاترین حد خود در سال جاری بیش از ۱۴ درصد کاهش یافته و در حال حاضر حدود قیمت ۲۳.۱۹ دلار معامله می شود.

قیمت طلا در اوایل سال جاری پس از حمله روسیه به اوکراین به بالاترین سطح خود یعنی ۲۰۷۰ دلار رسید. در آن زمان قیمت اکثر کالاها از جمله مس، نفت خام و گاز طبیعی نیز در کنار طلا افزایش یافت. با این حال، قیمت این کالاها اخیراً بار دیگر کاهش یافته که دلیل آن نیز قدرتمندتر شدن دلار آمریکا است. در واقع، هم اکنون شاخص دلار آمریکا به ۱۰۲ دلار رسیده است که بالاترین میزان از سال ۲۰۲۰ محسوب می شود.

در نتیجه، طلا در اکثر دوره ها رابطه معکوس با دلار آمریکا دارد و اکنون، بزرگترین نگرانی در میان سرمایه گذاران طلا، تصمیمات و سیاست های جنگ طلبانه فدرال رزرو آمریکا در خصوص ادامه افزایش نرخ بهره بانکی است.

طی چند روز گذشته، اکثر مقامات فدرال رزرو با توجه به افزایش تورم، در مورد لزوم تشدید سریعتر سیاست های پولی هشدار داده اند.

برخی از تحلیلگران نیز معتقدند که این افزایش نرخ ها و انقباضات کمی می تواند منجر به رکود شود. در یادداشتی تحلیلگران دویچه بانک نیز در هفته جاری، با انتشار گزارشی هشدار دادند که نرخ بهره ممکن است بین ۵ تا ۶ درصد افزایش یابد و سپس اقتصاد آمریکا را به سمت رکود سوق دهد.

پیش بینی قیمت طلا

ادامه روند نزولی طلا| لزوم شکسته شدن ۱۸۹۰ دلار برای تغییر روند قیمت


همانطور که گفته شد، قیمت طلا طی چند هفته گذشته به شدت کاهش یافته است. این کاهش قیمت همچنین طی دو روز گذشته نیز ادامه داشته و قیمت این فلز گرانبها اکنون در پایین ترین سطح خود از ۱۷ فوریه به این سو قرار دارد. علاوه بر این، طلا به زیر سطح حمایت مهم در ۱۸۹۰ دلار حرکت کرده است که پایین ترین سطح در ۲۹ ماه می محسوب می شود. طلا همچنین به زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه سقوط کرده است در حالی که شاخص قدرت نسبی (RSI) به سمت پایین حرکت کرده است.

بنابراین، به نظر می رسد طلا بار دیگر با ادامه روند نزولی خود، به سمت حمایت کلیدی بعدی یعنی ۱۸۰۰ دلار در حرکت است. حرکت به بالای مقاومت کلیدی در ۱۸۹۰ دلار، دیدگاه نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۴۷٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد باقر باباییان روش IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 0
      سلام وعصر بخیر سوال برایم پیش امد ضمانت سرمایه گذاری در شرکت به چه صورت است چه کسی مسول است دولت یا بانک یا خود شرکتمحل کار یا صندوق داردبند قصد سرمایه گذاری را دارم ولی مرجع مشخص نیست