۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
توسعه تعاونی در گردشگری اشتغال زنان و روستائیان را افزایش می دهد
معاون امور تعاون وزارت کار:

توسعه تعاونی در گردشگری اشتغال زنان و روستائیان را افزایش می دهد

مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسعه تعاونی های گردشگری را موجب ایجاد و افزایش اشتغال برای زنان و روستاییان دانست.

به گزارش بازار به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» در آئین امضای تفاهمنامه مشترک میان معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنایع دستی را از بخش های مهم به ویژه در صنایع دستی دانست.

وی با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال اجرای سیاست ها و راهبردهای کلان خود در دورترین نقاط کشور است، خاطر نشان کرد: در دنیا ۳۹ شهر وجود دارد که دارای صنایع دستی هستند که سهم ایران از این تعداد ۸ شهر است.

مسکنی افزود: در کل کشور ۳ هزار و ۲۹۹ تعاونی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می کنند که از این تعداد هزارو ۴۷۲ تعاونی در حوزه گردشگری و هتل داری، هزار و ۸۳۸ تعاونی در حوزه صنایع دستی و ۸۹ تعاونی در حوزه تعلیم نیاز کسب وکارهای صنایع دستی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه عمده این تعداد تعاونی ها در مناطق محروم و روستایی هستند، تصریح کرد: از این تعداد تعاونی ۶۲ درصد را زنان اداره می کنند که اگر بتوان این بخش را توسعه داد برای جامعه هدف یعنی زنان و روستاییان شغل بیشتری ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه سالیانه ۱۱۵ تعاونی در حوزه صنایع دستی ایجاد می شود، خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان بیشترین و قم، زنجان و قزوین کمترین میزان تشکیل تعاونی های صنایع دستی را در کشور دارند.

معاون امور تعاون اشاره کرد: مشکلات تعاونی های صنایع دستی را در کشوربه طور دقیق بررسی کرده ایم.

مسکنی افزود: ضعف بنیه مالی، واردات صنایع دستی خارجی، عدم همکاری بانک ها برای اعطای تسهیلات، نبود تبلیغات مناسب و ... از مهمترین چالش های تعاونی های صنایع دستی در کشور هستند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد تومان خط اعتباری برای کمک به تعاونی ها اختصاص یافته است، گفت: از این میزان می توان ۲۰۰ میلیارد تومان را در بخش صنایع دستی روستایی برای ایجاد شغل مناسب اختصاص داد.

کد خبر: ۱۴۷٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha