۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
هدررفت انرژی مشکل گلخانه ها و مرغداری های مازندران است
در گفتگو با بازار؛

هدررفت انرژی مشکل گلخانه ها و مرغداری های مازندران است

ساری- جان پناه، استاد دانشگاه و کارشناس حوزه کشاورزی مازندران یکی از مشکلات در حوزه گلخانه ها و مرغداری های استان را هدررفت و عدم بهره وری انرژی بیان کرد.

محمد جان پناه در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه مراکز تولید و فرآوری دانش و کشاورزی از جمله شیلات و غیره باید هماهنگی لازم داشته باشند، افزود: با بهره گیری از ظرفیت دانش بنیان باید خلاء موجود در حوزه تولید را رفع کنیم.

وی با تاکید براینکه متولیان امر باید خلاء های موجود در حوزه کشاورزی را با دانش بنیان کردن تولید رفع کنند، افزود:این درحالی است که در استان با محدودیت نهاده ها و زمین روبرو هستیم و در این میان دانش می تواند گره گشا باشد.

وی استفاده از فناوری های نو و تکنولوژی بالا در تولید قارچ یا محصولات گلخانه ای را امری مهم دانست و اظهار داشت: در حال حاضر در حوزه فناوری در مراحل ابتدایی قرار داریم و در کشاورزی الکترونیک و هوشمند نقش فناوری بسیار اهمیت دارد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در حال حاضر شرکت های دانش بنیانی در استان وجود دارد که می تواند تولید قارچ را به صورت هوشمند و الکترونیک انجام می دهد و این مسئله سبب افزایش 100 درصدی بهره وری و صفر شدن خطاء می شود.

وی نبود دانش و بهره نگرفتن از فناوری در حوزه کشاورزی را از مشکلات بیان کرد و گفت: داشته ها، آب و خاک ما آن قدر نیست که بتوانیم آزمون و خطا داشته باشیم و باید از ظرفیت دانش بنیان ها استفاده کنیم.

وی هوشمندسازی و فناوری را در ارتقای عوامل تولید نیز حائز اهمیت دانست و گفت: یکی از مشکلات در گلخانه ها و مرغداری های استان عدم بهره وری انرژی است و می توان از ظرفیت دانش بنیان برای مدیریت آن استفاده کرد.

کد خبر: ۱۴۷٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha