۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
آماده راه اندازی بانک مردمی هستیم
معاون امور تعاون وزارت کار:

آماده راه اندازی بانک مردمی هستیم

مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نظام پولی و بانکی را از ابزارهای جدی گسترش بخش تعاون دانست و گفت: آماده عملیاتی کردن زیرساخت ها برای راه اندازی بانک مردمی هستیم.

به گزارش بازار، مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در نشست هم اندیشی حکمرانی اسلامی مرکز ارتباطات دولت و روحانیت که با موضوع «الگوی بانکداری در اقتصاد مردمی» برگزار شد، آماده سازی زیرساخت بانک مردمی را ضروری عنوان کرد.

وی گفت: اصلاح قانون بانکداری نیازمند نگاه دینی است و اندیشه‌ اساتید حوزه ریل‌گذار اقدامات عملی دولت به ویژه در بانکداری اسلامی است.

مسکنی با اشاره به وجود ۵۰۰ میلیون حساب بانکی در کشور، گفت: هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سپرده گذاری در ۶ میلیون حساب متعلق به اشخاص حقوقی است.

وی اعمال مالیات به سود این سپرده گذاری‌ها را از مصوبات مجلس در سال ۱۴۰۱ دانست و افزود: پیش بینی می‌شود مالیات اخذ شده که در بودجه سال جاری هم آمده است بین ۳۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان باشد.

مَسکنی تاکید کرد: باید کاری کنیم که بخشی از منابع که بازار تزریق می شود در بخش تعاون سرمایه گذاری شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مشکلات حوزه اشتغال را نظام بانکداری دانست که از ابتدا بر پایه مناسبی طراحی نشده است.

وی با تاکید بر این که صندوق تعاون را به بانک تبدیل کردیم اما خروجی متفاوتی مشاهده نشد، خاطرنشان کرد: شاخص هایی تغییر کرده اما کار مردم تغییری به خود ندیده است.

کد خبر: ۱۴۷٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha