۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
امسال؛ تولید ۷۵۰۰ دستگاه کشنده در ۵ مدل
مدیرعامل ایران خودرو دیزل اعلام کرد

امسال؛ تولید ۷۵۰۰ دستگاه کشنده در ۵ مدل

توسلی مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: امسال ۷ هزارو ۵۰۰ دستگاه کشنده در ۵ مدل تولید خواهیم کرد و مجموعا تولید محصولات به ۲۵ هزار دستگاه خواهد رسید.

به گزارش بازار، جواد توسلی مهر مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل روز گذشته (چهارشنبه) در مراسم رونمایی از نخستین کامیون کشنده با گیربکس اتوماتیک (خودکار) در شرکت ایران خودرو دیزل در باره ویژگی‌های این کامیون گفت: این کشنده با موتور ۱۲ لیتری، ۴۶۰ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس ۱۴ سرعته ان با فناوری‌ای ام تی تحت لیسانس المان طراحی شده است، کشنده H ۵ به سیستم تعلیق بادی با چهار بالن در محور عقب به ترمزهای دیسکی در هر ۲ محور، سیستم ضد قفل‌ای بی اس و ضد لغزش‌ای اس ار، هشدار انحراف از مسیر، سامانه هشدار انحراف از مسیر، کنترل پایداری الکترونیکی‌ای اس پی، ترمز اضطراری مجهز است.

کشنده جدید ایران خودرو دیزل که استانداردهای ۸۵ گانه و یورو ۴ را داراست، توانایی حمل ۴۴ تن بار را نیز دارد اگرچه کشنده H ۵ برمبنای H ۴ فوتون طراحی شده است، اما تغییرات زیادی از نظر فنی و ایمنی در آن مشاهده می‌شود، این کشنده با قیمیتی در حدود ۳ میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در این مراسم همچنین با اشاره به بازار بزرگ خودروهای تجاری در ایران گفت: امروز ۳۲۱ هزار دستگاه خودرو تجاری فرسوده در کشور وجود دارد که باید نوسازی شوند.

جواد توسلی مهر افزود: در سال ۹۴ سهم باز ما ۴ درصد بود، اما در سال ۱۴۰۰ به ۴۵ درصد رسیده ایم این در حالی است که از نظر کیفیت به رغم افزایش تیراژ، ۷۲ درصد محصولات ۴ ستاره کیفی دارند و خودرو ۲ ستاره کیفی در ایران خودرو دیزل تولید نمی‌شود.

وی گفت: امسال ۷ هزارو ۵۰۰ دستگاه کشنده در ۵ مدل تولید خواهیم کرد و مجموعا تولید محصولات به ۲۵ هزار دستگاه خواهد رسید، اما اتفاق واردات کشنده‌های کارکرده به بازار لطمه زد.

وی افزود: طبق آمارها مجموعا ۲۳ هزار دستگاه کشنده اگر در کشور تولید شود نیاز بازار را پاسخ خواهیم داد؛ در سال جاری برنامه ما تولید ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه است که امروز ثبت سفارش ۶۰ درصد از این محصولات انجام شده و از برنامه ماهانه جلوتر هستیم.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به این که بازار خودروهای تجاری جهان به سمت استفاده از فناوری‌های جدید است، گفت: در این مسیر ایران خودرو دیزل گام‌های خوبی برداشته و ما برای رفتن به این سمت نیازمند دانش فنی هستیم از این رو باید شریک تجاری انتخاب کنیم که راه را برای ما کوتاه کند.

توسلی مهر افزود: خوشبختانه فوتون که شریک تجاری ماست در بدترین شرایط هم ما را ترک نکرد و حتی افزایش تولید هم داشته ایم، ضمنا تامین کننده‌های این برند از بهترین‌های جهان هستند که خوشبختانه به دلیل این که دایملر بنز از سهام داران این شرکت است و ما نیز همکار این برند بوده ایم، شرایط همکاری ما را بهبود می‌بخشد.

وی با اشاره به بازگشت امید به مجموعه ایران خودرو و به خصوص ایران خودرو دیزل گفت: فضای کسب و کار در شرایط خوبی قرار گرفته است از این رو در مسیر گسترش محصول، ما برنامه‌های گسترده‌ای به خصوص در بخش کامیونت هم داریم.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل قیمت کشنده فوتون H۵ را در مدل پایه ۳ میلیارد تومان اعلام کرد این در حالی است که کشنده‌های کارکرده اروپایی وارد شده به کشور قیمت‌هایی به مراتب بالاتر دارند.

کد خبر: ۱۴۷٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha