۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
زمینه صادرات کالاهای تولیدی ایلام از مرز مهران باید فراهم شود
یک کارآفرین ایلامی در گفتگو با بازار:

زمینه صادرات کالاهای تولیدی ایلام از مرز مهران باید فراهم شود

ایلام- فریادیان، از کارآفرین ایلامی با اشاره به ظرفیت های مرز مهران برای صادرات کالا، گفت: مسئولان باید زمینه صادرات کالاهای تولیدی ایلام از مرز مهران را فراهم کنند.

سیروس فریادیان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مرز مهران فرصت بزرگی برای واحدهای تولیدی و خدماتی در استان ایلام است، مسئولان باید زمینه صادرات محصولات تولیدی استان را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه تولیدات داخل استان می توان به راحتی صادر شوند، افزود: اداره گمرکات استان باید لیست کالاهای دارای قابلیت صادرات را به تجار و تولیدکنندگان معرفی کند.

فریادیان اضافه کرد: بسیاری از محصولات تولیدی در استان قابلیت صادرات را دارند، نیاز است مسئولان اجرایی و اتاق بازرگانی استان برای حضور کالاهای تولیدی استان در کشور عراق تلاش بیشتری انجام دهند.

وی گفت: هم اکنون کالاهای مختلفی از سراسر کشور از طریق مرز مهران به عراق صادر می شود، لذا مسئولان استان زمینه صادرات کالاهای تولید داخل استان را نیز فراهم کنند.

صادرات محصولات استان ایلام نیازمند حذف قوانین دست و پاگیر است
این کارآفرین ایلام با اشاره به اینکه صادرات محصولات استان ایلام نیازمند حذف قوانین دست و پاگیر است، افزود: بهبود رونق کسب و کارهای مختلف می تواند نقش تعیین کننده در صادرات محصولان داخل استان داشته باشد.

فریادیان بیان کرد: بانک های با ارائه تسهیلات ارزان قیمت از کسب و کارهای خرد در استان حمایت کنند تا این واحدها نیز خدمات و تولیدات خود را به راحتی صادر کنند.

زمینه صادرات کالاهای تولیدی ایلام از مرز مهران باید فراهم شود

وی با اشاره به مشکل بیکاری در استان ایلام، افزود: بهبود وضعیت کسب و کارها، حمایت از تولیدات استان، ارائه تسهیلات و فراهم کردن زمینه صادرات کالاهای استان می تواند منجر به بهبود وضعیت معیشت مردم مرزنشین استان شود.

راهکارهای علمی برای رونق کسب و کارهای مختلف از طریق مرز و پایانه مرزی مهران بررسی شود
این کارآفرین ایلام با اشاره به اینکه بهبود معیشت مردم استان ایلام می تواند از طریق ظرفیت های مرز مهران صورت گیرد، افزود: حذف بروکراسی های اداری، کاغذبازی، اطلاع رسانی دقیق از وضعیت کالاهای صادر شده، بررسی استانداردسازی کالاها و بهبود بست بندی کالاها می تواند برای بهبود وضعیت اقتصادی در کسب و کارها و واحدهای تولیدی استان ایلام بسیار حایز اهمیت باشد.

وی گفت: باید در استان ایلام در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی از طریق مرز مهران، پژوهش مختلفی صورت گیرد، باید از ظرفیت های دانشگاهیان نیز در این زمینه استفاده کرد.

فریادیان بیان کرد: راهکارهای علمی برای رونق کسب و کارهای مختلف از طریق مرز و پایانه مرزی مهران بررسی شود تا مردم از طریق برای امرار معاش بپردازند.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام دارای ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک است که فقط مرز مهران فعال است، افزود: زمینه فعال کردن بازارچه های مرزی هلاله شمالی، چنگوله و چیلات در استان نیز فراهم شده است.

فریادیان گفت: باید بیش از گذشته از ظرفیت های مرزی مهران برای توسعه فعالیت های اقتصادی در استان استفاده کرد، این مهم نیازمند اطلاع رسانی و بهبود وضعیت کسب و کارها و به خصوص حمایت های دستگاه های اجرایی است.

کد خبر: ۱۴۷٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha