۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
ریزش شدید قیمت ین ژاپن در برابر دلار| لزوم رصد بازار USD/JPY در فارکس
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش شدید قیمت ین ژاپن در برابر دلار| لزوم رصد بازار USD/JPY در فارکس

ارزش ین ژاپن امروز با ادامه اصلاح قیمت خود در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح در سال جاری میلادی کاهش یافت.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز USD/JPY نزدیک به بالاترین سطح خود طی بیش از ۲۰ سال گذشته رسیده است.

این جفت ارز در حال حاضر روی ۱۲۷.۷۳ معامله می شود که کمی پایینتر از بالاترین سطح امسال خود یعنی ۱۲۹.۳۵ محسوب می شود. ین ژاپن در سال جاری بیش از ۱۰ درصد در برابر دلار آمریکا سقوط کرده است. قیمت جفت ارز EUR/JPY نیز ۵.۳٪ افزایش یافته و این در حالیست که جفت GBP/JPY بیش از ۳٪ در سال جاری افزایش یافته است.

البته در بیشتر موارد، ین ضعیف برای کشوری صادرات محور مانند ژاپن مثبت تلقی می شود. با این حال، به ویژه برای شرکت های کوچکی که برای فعالیت های خود به واردات وابسته هستند، نشانه خوبی نیست. در عین حال، ضعیف بودن ارز رسمی ژاپن منجر به افزایش تورم در این کشور به عنوان یکی از بزرگترین وارد کنندگان نفت و گاز جهان شده است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که باک مرکزی ژاپن طی ماه‌های آینده نرخ بهره بانکی خود را افزایش دهد. علاوه بر این، طبق گزارش فایننشال تایمز، این احتمال وجود دارد که وزارت دارایی ژاپن از بانک مرکزی این کشور درخواست کند برای تعدیل مجدد حجم موجود و ارزش ین ژاپن اقدام کند. اگر این اتفاق بیفتد، این نخستین باری است که وزارتخانه از سال ۱۹۹۸ چنین اقدامی انجام میدهد.

پیش بینی قیمت جفت ارز USD/JPY

ریزش شدید قیمت ین ژاپن در برابر دلار| لزوم رصد بازار USD/JPY در فارکس

نمودار روزانه نشان می دهد که جفت USD/JPY طی چند ماه گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. با این حال، نگاه دقیق تر نشان می دهد که روند صعودی در حال محو شدن است؛ چراکه سرمایه گذاران منتظر تصمیمات آتی نرخ بهره توسط بانک مرکزی ژاپن هستند. در حالی که MACD بالاتر از سطح حمایت مهم در ۱۱۶.۸ قرار دارد، نوسانگر استوکاستیک شروع به نشان دادن برخی علائم نزولی کرده است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که جفت USD/JPY به عقب نشینی خود ادامه دهد و خرس ها حمایت کلیدی خود را در نقطه ۱۲۴ پس از تصمیم بانک مرکزی ژاپن هدف قرار داده اند. حرکت بالای ۱۲۸ این دیدگاه را باطل می کند.

کد خبر: ۱۴۷٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha