۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
اصلاح احتمالی قیمت طلا| ورود پله ای سرمایه گذاران به بازار
تحلیل بازار جهانی طلا؛

اصلاح احتمالی قیمت طلا| ورود پله ای سرمایه گذاران به بازار

با افزایش نگرانی ها ناشی از افزایش احتمالی نرخ بهره بانکی در آمریکا، بازار سرمایه با استقبال کمتر سرمایه گذاران مواجه شده که می تواند منجر به اصلاح قیمت این فلز گرانبها شود.

به گزارش بازار، قیمت طلا (XAU/USD) به زیر حمایت روانی ۱۹۰۰.۰۰ دلار سقوط کرده است؛ چراکه سرمایه گذاران در حال آماده شدن برای ادامه سیاست های جنگ طلبانه توسط فدرال رزرو در نشست سیاست پولی خود در ماه مه هستند.

همانطور که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سخنان خود طی نشست هفته گذشته صندوق بین المللی پول (IMF) اعلام کرد، افزایش نرخ بهره به میزان ۵۰ واحد پایه (bps) مورد توجه قرار گرفته است.

در حال حاضر، به نظر می رسد فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره و نقش آن در جذب نقدینگی و همچنین کاهش تورم در آمریکا راضی به نظر می رسد. لذا انتظار می رود فدرال رزرو طی هر یک از دو جلسه بعدی خود، هر بار نرخ بهره را نیم درصد افزایش دهد.

پیش‌بینی‌های شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده حاکی از آن است که اقتصاد از فضای سیاست‌گذاری فوق‌العاده سست خارج شده و موضوع فشرده در توزیع نقدینگی همچنان مورد بحث خواهد بود. در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) با در نظر گرفتن عملکرد قوی تر قیمت و عوامل بنیادی قوی، چشم به بازپس گیری بالاترین سطح پنج ساله خود در ۱۰۲.۹۹ دارد.

تحلیل فنی طلا

اصلاح احتمالی قیمت طلا| ورود پله ای سرمایه گذاران به بازار

در مقیاس ساعتی، جفت XAU/USD در حال تشکیل یک الگوی نمودار پرچم معکوس است. در این مرحله از ادغام، انتظار می رود آن دسته از سرمایه‌گذارانی وارد بازار طلا شوند که نتوانستند از افزایش قیمت ها در پاییز قبلی بهره ببرند.

میانگین متحرک نمایی ۵۰ و ۲۰۰ روزه (EMAs) به ترتیب در ۱۹۱۰.۲۳ دلار و ۱۹۳۵.۴۳ دلار در حال کاهش هستند که نشان می دهد روند نزولی برای قیمت طلا است. در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) (۱۴) در محدوده ۴۰.۰۰-۶۰.۰۰ در نوسان است که نشان دهنده ایجاد یکپارچگی در بازار است.

کد خبر: ۱۴۷٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha