۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
اصلاح تعرفه‌ پست، منتظر تایید ستاد تنظیم بازار
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

اصلاح تعرفه‌ پست، منتظر تایید ستاد تنظیم بازار

زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تعرفه پست باید هر سال مطابق با نرخ تورم اصلاح شود وبرای اصلاح تعرفه امسال، منتظر تایید ستاد تنظیم بازار هستیم.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور در مراسم ضیافت افطار کارکنان پست که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در موزه ارتباطات برگزار شد افزود : اقای مخبر، غیر از مراسم افطار در حضور مقام معظم رهبری در هیچ مراسم افطاری شرکت نکرده‌اند و حضور وی نشاندهنده توجه به مشکلات کارکنان پست است و امیدواریم با این حضور مشکلات پست با سرعت بیشتری حل شود.

وی با اشاره به این که کار پست به ویژه در ایام شیوع کرونا چند برابر شد گفت: دیگر پست مانند گذشته فقط به توزیع نامه و پاکت ها و مرسولات کوچک نمی پردازد بلکه هم اکنون خریدهای اینترنتی مردم و به عبارتی تجارت الکترونیکی کشور در دست پست است.

وی افزود : بیش از ۳ سال است که تعرفه های پستی به روز نشده است و شرکت های بزرگ اینترنتی به سبب ارزانی تعرفه، ارسال مرسولات خود غیر از شهرهای بزرگ را به پست واگذار کرده اند.

وزیر ارتباطات گفت: پست دو سرمایه بزرگ دارد یک سرمایه آن همان خاطره خوبی است که همه مردم ما از پستچی ها دارند و سرمایه دیگر پست وجود نیروی انسانی تلاشگر و متعهد است.

وی از تلاش مدیران و به ویژه مدیرعامل شرکت ملی پست ایران که در ایام کوتاهی از انتصابش به صورت سرزده از چندین استان بازدید و قدردانی کرد و گفت : در همه این بازدیدها تصمیمات جهادی گرفته شده است که جای تقدیر دارد.

زارع پور با اشاره به اینکه پست باید به پست هوشمند در تراز جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود گفت: باید از فناوری های روز دنیا در همه مراحل قبول، تجزیه و رهسپاری و تحویل مرسولات استفاده کنیم تا هم کار کارمندان پست تسهیل و هم کیفیت ارائه خدمات بیشتر شود.

وی گفت: در همین ارتباط سال گذشته بزرگترین مرکز هوشمند مرسولات پستی در تهران افتتاح شد و در استان های دیگری که ظرفیت داشته باشد این کار انجام می‌شود.

زارع پور افزود : برای ارسال مرسولات کسب و کارهای خانگی هم برنامه داریم که آنها بدون مراجعه به باجه های پستی بتوانند محصولاتشان را پست کنند.

وی گفت: پست چند مشکل تاریخی دارد و شهادت می‌دهم که آقای مخبر پیگیر رفع مشکلات هست و ما ثمرات این پیگیری را در آینده نزدیک خواهیم دید.

زارع پور افزود: شرکت پست شرکتی هزینه‌ای است و برای نوسازی ناوگان و رسیدگی به معیشت کارکنان باید درآمد داشته باشند و دولت باید مابه التفاوت ارسال مرسولات پستی به مناطق محروم را پرداخت کند که تا کنون واریز نشده است.

زارع پور گفت: در کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه های پست را به روز کردیم و منتظر تایید ستاد تنظیم بازار هستیم از آقای مخبر درخواست می‌کنیم که این موضوع را پیگیری کند.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت: صدای پستی ها به گوش کسی نمی رسد اما صدای پزشکان بلند است و همه صدای آنها را می شنوند و همانطور که تعرفه‌های پزشکی هر سال افزایش پیدا می‌کند باید تعرفه دستمزد این قشر زحمتکش در پست هم تغییر کند و متناسب با نرخ تورم اصلاح شود.

زارع پور گفت : موضوع سختی کار همکاران پست هم به ویژه در بخش توزیع مرسولات که در سرما و گرما کار می کنند و به لحاظ جسمی آسیب های فراوانی هم می‌بیند باید بررسی شود و ما در کمیسیون اجتماعی پیگیر بودیم که به نتیجه نرسید و امیدواریم دولت این موضوع را پیگیری کند.

زارع پور افزود : بخشی از ساختمان موزه ارتباطات که اکنون در آن شاهد برگزاری این مراسم هستیم در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته است تا هدایا در این موزه نگهداری شود اما واقعاً خودمان به این مکان نیاز شدید داریم و حتی می‌توانیم کل پست را در این مکان تجمیع کنیم.

کد خبر: ۱۴۷٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha